About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 21 april 2014

Even wat anders...

Ik heb de laatste tijd erg last van mijn droge, zeer droge, vochtarme en zeer gevoelige huid, op me gezicht! Ik ben nu al ruim bijna 2 maanden bezig met mijn gezicht, allerlei crèmes geprobeerd, maar niets hielp, behalve die van Weleda Coldcream helpt het beetje, maar hydrateert niet echt mijn huid. Dus ik moet blijven smeren en het ziet zo vettig uit en ik draag nu ook 2 maanden geen make up meer, behalve op me wenkbrauw en een eyeliners, verder niets. Ik baal er best van, daarvoor had ik nergens last van. Ik zou denken dat het misschien aan mijn hormonen wisseling zou kunnen liggen of aan het wisselvallig weer, of mijn eetpatroon moet ik aanpassen. Ik heb al een tijdje lactose allergie en een koemelk allergie en dat zijn weer 2 dingen waar ik steeds op moet letten, maar geloof me, ik kom niets te kort! Ik ben creatief genoeg met eten, maar ja mijn gezicht is toch mijn visite kaart en ik heb nooit in mijn jeugd puistjes gehad, ik heb altijd een gave huid gehad, al was het wel droog, maar ik had niet veel nodig om bij te smeren. Ik gebruikte toen alleen maar vaseline en bio oil. Ik weet niet of het daardoor kwam, maar naarmate merkte ik steeds dat me huid niet meer uit zichzelf hydrateert, dus nu zit ik met een probleem. Mocht jullie een tip of advies hebben, graag!


Ik heb vandaag nog even een DIY scrub gemaakt van rijst, extra virge olijf olie en een citroen. Rijst had ik toen al droog gebakken voor 1 van mijn gerechten en die ik heb ik dus fijngemalen en daarna deed ik olijf olie en meng ik het goed samen en snij ik de citroen in het midden en dan die ene helft dep ik dan in die mengsel en smeerde ik gewoon masserend op mijn gezicht. Daarna heb ik even 5 min. op mijn gezicht laten intrekken. Het prikte wel, maar gaf wel lekker gevoel nadat je 'm hebt afgehaald. Heerlijk! Dit ga ik zeker vaker doen.

Ik heb advies gevraagd aan me zus of zij wat wist. Zij heeft ook een droge gevoelige huid, dat wist ik niet eens. De huid van me zus vind ik altijd mooi uitzien. Maar zij gebruikt nu al een jaar argan creme van de Tuinen en die schijnt zeer goed te zijn. Dus die ga ik dan ook proberen. Al ik het eerder had geweten, had ik eerder gevraagd. Nivea sensitive voor gevoelige huid helpt mij echter helaas niet. Het doet niets, het voegt niets toe. Dus het was zeker een geldverspilling.

Ik ga vanaf vandaag opletten wanneer ik weer zo'n aanval krijg van uitslag, want elke keer na het eten of drinken van alcohol krijg ik een uitslag aanval, maar ik vind het zo raar, ik drink al jaren rode wijn, gewoon 1 glas per dag, goed voor mijn bloed en ja, of het ligt misschien aan mezelf, in me hoofd, waar ik zo warrig ben de laatste tijd, vanwege werk en half jaar thuis zitten. Ik probeer eigenlijk niet te veel mee bezig houden, maar ik vind het zo lastig. Ik moet leren loslaten en ik weet dat het vanzelf wel weer over gaat. Het is net een fase. Ik ben nog niet eens op de helft van mijn leeftijd en ook dat moet ik loslaten!

Sinds dat ik weer een baan heb, had ik meteen na 2 dagen last van mijn rug gekregen. Het is geen boetiek winkeltje meer, wat je rustig aan kan doen, het is de hele dag echt aanpoten op je sportschoenen (die ik trouwens ook moet kopen en een horloge, ik moet op de tijd letten) en ja het enige dat ik even rustig ben is tijdens mijn half uurtje pauze. En zo ben ik weer begonnen aan 10 min. thuis trainen en vooral voor me rug. Gelukkig helpt dat en zo merk je weer dat je lichaam toch ietsje achteruit is gegaan na een tijdje en je moet wel jezelf goed verzorgen, want anders kan je het niet bijhouden! Dus ik hoop dat ik het lang kan volhouden op deze manier! Je voelt je wel lekkerder wanneer je dat hebt gedaan. Het is maar 10 min en ik weet gelukkig alles hoe het moet, terwijl ik vroeger les heb gegeven! Luie zak ben ik! hahaha...

Vandaag nog een dagje vrij, gelukkig, deze week wordt een snelle week. In afwachting van die andere baan, hoop ik dat deze week mee val, aangezien ik nu heb gezien hoe allemaal alles werkt, ik weet nog maar de helft, maar de standaard verkoop is op zich geen probleem. Maar lichamelijk blijft toch lastig en soms te zwaar voor mij. Ik ben echt geen pussy, ik wil heel graag, mijn geest ook, maar mijn lichaam heeft bepaalde stop-momenten en het wilt niet meer. Ik moet ook eerst 10 min lopen naar station en 10 min lopen naar me werk vanaf het station en je loopt dan de hele dag, de winkel bezigheden/werkzaamheden en ja dan ben je echt wel kapot nadat je thuis bent. Dus oefeningen zou ik beter iedere ochtend moeten doen, want na het werk heb ik geen puf meer!

Tenzij ik iets vind om te gaan sporten 's avonds, zou ik het wel doen en het moet wel betaalbaar zijn. Al die sportscholen hebben allemaal van die killer contracten en daar heb ik geen zin in. Ik wil alleen maar dansen! Hier in de stad waar ik woon, zijn er heel veel dansscholen maar meer voor de jongere kinderen. En voor mijn leeftijd zijn er alleen maar van die partner dansers. Daar doe ik niet aan. Ik ben een loner dus geef mij maar gewoon chill mood street dance.

Nou ik laat het hierbij, ik ga zo even naar buiten, hopelijk blijft het droog vandaag, want ik ben echt op zoek naar sportschoenen!!!


Nog een fijne eier-dag! En als je even niet lekker in je vel zit, ga voor de spiegel in de badkamer staan, doe dan je lachspier training. Doe alsof je blij bent, je glimlach trainen, kijken naar jezelf en helpt wel even!

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!