About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 21 april 2014

Positief denken en begin met dankbaarheid

voor jezelf. Niets is fijner en makkelijker om te kiezen voor goede en de juiste dingen. Maar wat zijn nou de juiste dingen in je leven? Het kan voor ieder persoon zo verschillend zijn en daarom hebben we ook onze eigen smaken, eigen meningen, eigen gedachten. Wat goed is voor jou, kan misschien niet werken voor een ander. Ieders leven situaties is altijd anders, al herken je wel een paar dingen, die je hetzelfde hebt meegemaakt en dingen die eens een keer is voorgekomen in je leven. Het leven zit vol met verrassingen, soms met een hele vervelende leerzame pakketjes en soms krijg je een hele verrassende cadeautjes. Verder bepaal jij zelf wat jij denkt dat juist is.

Daarom is het ook uitkijken hoe jij andere mensen onderschat of beoordeelt. Al denk je alleen al van de buitenkant dat zij/hij zo is, maar iedere mens heeft een verhaal in haar/zijn leven. Je kunt het nooit 100% inschatten hoe die persoon is. Dat kom je later achter als je die persoon beter leert kennen. En dan staat je te verrassen hoe anders die persoon is, dan je had gedacht. En dat geldt ook voor jou, hoe iemand over jou denkt.

Net zoals bij mij, de bedrijf, de winkel waar ik nu werk, dachten ze al...mmm..leeftijd vrij oud voor hun te doen, maar als je echt naar mij kijkt, kunnen ze niet onderschatten hoe oud ik echt ben. De jongste dat ik ben geschat was 22, 25 en 28 en de laatste was 30, maar dat komt omdat paar dagen met mij heeft gewerkt en de manier van mijn werken is vrij 'ervaring'...maar de werkelijke leeftijd kunnen ze nooit onderschatten. Ik vind dat niet erg, maar zo zie je wel weer, leeftijd zegt niets, uiterlijk zegt niets, jij, wie jij bent, hoe jij met mensen omgaat, hoe jij praat en denkt, bepaalt een beetje wie je bent. En daarom is het belangrijk dat je jezelf moet zijn en blijf bij je wie bent en niets anders dan dat! Mensen accepteren je uiteindelijk toch wel. Ik ben een grappenmaker in de winkel, ik hou van vrolijke sfeer, het ontspannende sfeer. Niet omdat ik erbij wil horen, nee, ik ben gewoon zo. Ik maak soms grappen, dat men me niet kan volgen wat ik bedoel, dan is het geen grapje, maar naarmate je me beter kent, dan snap je heel snel wat ik bedoel. Gelukkig kan ik echt heel goed opschieten met de manager, vrij jong, maar zeer volwassen meid, beter dan ik toen was, maar ze is ook anders opgevoed en zelfverzekerd en doordat de ouders zo goed zijn voor hun kinderen, toont alweer hoeveel liefde en zekerheid ze heeft gekregen, iets wat ik nooit heb gekregen en nooit meer zult krijgen, maar ik ben nu een volwassen vrouw, dus ik kan mezelf dat wel geven. Want dat geldt natuurlijk ook voor me kind en omgevingen.

Als je moeite mee hebt om positiever te denken, begin dan met kleine stapjes. Begin met dankbaarheid. Of luister naar Louise Hay affirmation, die kan je bestellen bij bol.com of luisteren op youtube. In het begin, zou je denken, wat een onzin, maar naarmate je echt kiest om jezelf beter te laten voelen, zul je echt zelf een start en een stap moeten nemen om jouw eigen happiness te vinden. Als jij niets doet, gebeurt er ook niets. Klaar! Start met je dankbaarheid: dat je heerlijk hebt geslapen, dat je lekker in je eigen bed hebt geslapen, heerlijk samen met je partner. Dankbaar dat je heerlijk ontbijt hebt gekregen. Dankbaarheid dat je was kan draaien en dat je weer de schone was kan uithangen. Dankbaarheid dat je laptop na 10 jaar nog steeds doet! Dankbaarheid dat je die baan hebt, dankbaarheid dat je leuke collega's hebt, dankbaarheid dat je mensen hebt die echt in jou geloven en echt ervoor wilt gaan. Dankbaarheid dat je partner je echt leuk vindt en van je houden. Dankbaarheid dat je leuke schoonfamilie hebt. Dankbaarheid dat je je zus echt een zus is geworden, met haar lieve dochter en haar lieve vriend. Dankbaarheid dat je moeder weer stuk beter gaat, dankbaarheid dat het leven van je zus beter gaat. Dankbaarheid dat je vriend zo goed steunt en achter je staat, welke keuze jij ook maakt.

Uiteindelijk gunnen we elkaar toch wel. Hij wilt dat jij gelukkig voelt, zij wilt dat jij gelukkig bent, en wij willen dat je gelukkig bent en dat je er mag zijn! Geloof me, je wilt echt niet perfect zijn. Echt niet, het is juist bijzonder om IMPERFECTION te zijn. Wees gewoon wie je bent en bouw je eigen zelfvertrouwen op.

Over zelfvertrouwen gesproken! IK WIL AUTO RIJDEN, ZO GRAAG AUTO RIJDEN! Daar ga ik me dus echt op focussen, want nog even en dan is het misschien te laat. Dus ik moet moet moet en ik weet dat ik het kan, gewoon DOEN!

Wat ik altijd doe, als ik me even niet mezelf ben, dan ga ik naar FROZEN luisteren. Hoe gek! Het kinderlijke eigen IK zonder angst tevoorschijn komen en daardoor jezelf beter te voelen. Positieve citaten lezen en handelen. Zet lekker muziek op, ga jezelf verwennen met iets waar jij blij van wordt. Of luister naar de teksten van Louise Hay. Ik 'ken' Louise Hay al ruim 12 jaar, ik lees al haar boeken, ik luister al naar haar video's en cd's. Het doet me goed. Het steunt mij en het geeft mij echt lekker gevoel! Ook de laatste tijd als ik naar me werk ga, luister ik onderweg met haar naar me werk. Het is wat je zelf wilt.

Dus ga ervoor en kies voor goede dingen. Het maakt niet uit wat. Doe iets wat positief effect heeft op jouw leven. Op jouw ervaringen, op jouw kennis. Je kan veel meer dan je denkt. Hou je van breien, knutselen, timmeren, klutsen bij de kennis, of tuinieren ergens, of aan de wandel. Of open je eigen video op youtube, iets wat jij leuk vindt om te delen of ga schrijven, het kan zoveel zijn. Hou je leven zelf in balans. Als je het weet, ga ervoor!

Stiekem mis ik wel mijn vrije tijd. Tijden dat ik zoveel schreef op mijn blog. Die dagroutines heeft mij zo goed gedaan, waardoor ik mij beter focussen op de juiste dingen in mijn leven. Een moment wanneer je loslaat, komt het juist naar je toe. Hoe? Omdat je het vertrouwt. Jij geeft het vertrouwen toe aan je Universum. Het is gewoon zo. Weet wat je WEL wilt, Vertrouw erop dat je ontvangt en je zult krijgen wat je wilt!

Dus bij deze lieve mensen, maak je het zelf niet zo zwaar dan het is, het is voor mij soms ook een dilemma soms maar de enige mogelijkheid om rust te creƫren is, VERTROUWEN DAT HET GOED KOMT!


HAPPY DAY! For you! 

Liefs! Ik doe me best! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!