About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 2 april 2014

Heeeeey....!

Ja, het is al weer paar dagen of langer geleden dat ik had geschreven. Ten eerste had ik heerlijk weekend gehad en zaterdag was de laatste bericht, maar ik heb heerlijk weekend gehad met me vriend en voor zover ik weet, wil ik er nog volop van genieten van de weekend en het was prachtig weer. Zelfs gisteren was het mooi weer. Maar goed, ik heb genoten en ik merk dat ik nu echt dubbeldwars gewoon aan genieten ben, alsof het me laatste dagen zijn. Het voelt wel zo, want ik ga heel misschien al weer aan de bak, maar morgen is het concreet zeker. Ik zou vandaag voor die afspraak gaan, maar het is verschoven naar morgen, dus ik ben best blij dat ik vandaag gewoon thuis kan zijn.

Gisteren wilde ik ook bloggen maar omdat ik zo graag een nieuwe zonnebril wilde hebben, was ik te gierig en dus was ik spontaan naar hoofddorp gegaan en raad és wat, Primark ofcourse. Het was niet te bedoeling maar ik zag een shoplog van een beautyblogger en de prijs van de bril was spotgoedkoop en dus ik moest gaan! En ja daar ging me hele middag aan vandoor en ik moest gewoon echt even genieten van de zon gisteren, het was zo prachtig weer! Dus ik heb heerlijk op me balkon gezeten.

Maar goed, ik denk dat ik 2 berichten ga schrijven, anders wordt dit te langdradig. Zoals je weet blijf ik altijd ergens hangen en mijn gedachten laat mijn weer ergens anders afdwalen! Maar het is geen excuses en ik heb geen spijt van! Dat is nou voordelig aan bloggen, je schrijf / je blogt wanneer je wilt en je doet het omdat je het leuk vindt om te delen, mits je meer populariteit wilt, zul je meer 'reclame' moeten maken en dagelijks 1 of 2 berichten te schrijven over van alles en nog wat. Maar als je momenteel nog steeds zoekende bent, net als ik, doe je t wanneer t uitkomt, want forceren is maar voor de korte duur, dus hou het simpel en leuk!



Al weet je niet of er gelezen wordt, dat maakt niet uit, uiteindelijk kies ik ervoor dit voor mezelf te doen, goedkopere therapie kan je niet krijgen. Je kan zelf op onderzoeken gaan, je kan zelf een discussie uitvoeren of een mening zoeken en vragen aan de bekende wat zij er van vinden en dat doe ik ook regelmatig als ik weer ga twijfelen aan mezelf.

Over twijfelen gesproken. Ik vind het best spannend aankomende periode. Ik vind het jammer dat ik me nog niet kan verheugen wat er gaat komen, misschien omdat ik niet weet wat de verwachtingen zullen zijn en komen maar ik heb besloten om toch die gedachten los te laten en ervoor gaan en laat me gewoon verrassen. Ik moet gewoon denken dat het maar werk is en niets persoonlijk van maken. Het stelt namelijk niet veel voor en ik heb best veel ervaringen en kennis opgebouwd dus ik ga niet beginnen als een beginnende maar als ervarende persoon met eigen persoonlijkheid. Die gedacht op die manier mijn STATE of MIND zo denken.

Soms kan je door nieuwe omgeving je onzeker laten voelen maar waarom zou je dat toelaten. Heb vertrouwen in jezelf en niet voor niets word je gevraagd om te doen en ga ervoor. Het is juist goed om uit je comfort zone uit te stappen en verder te gaan met je eigen leven. Je hebt periode dat je t even moeilijk hebt en je hebt periode dat je de kans krijgt en die moet je ook aanpakken. Het komt niet voor niets naar je toe, want uiteindelijk heb je het zelf om gevraagd. En ga dan niet terug krabbelen en bang zijn. Bang zijn voor wat? Niemand bijt je, het is een uitdaging, je moet het zien als een uitdaging, als een leerzame periode, ik weet zeker dat je er alleen maar beter mens wordt en je wordt steeds krachtiger vanuit jezelf. Heb geloof en vertrouwen in jezelf, meer niet. Meer hoef je niet te doen! Werk is maar werk, het is wel leuk werk en waarom niet!

Als je moeite hebt met gedachten zoals ik, ik haat reizen! Ik haat trein reizen, altijd die klote vertraging van smoesjes hier en tot tokio. Wisselstoring terwijl het mooi weer is, wisselstoring als het beetje koud en sneeuwt. Maar goed, ook dat moet ik positief denken. Mijn treinrit wordt altijd soepel en komt op tijd op mijn bestemming aan en ik kom op tijd thuis. Maar ik ga denken alsof ik voor mezelf werk. En niets is fijner om voor jezelf te werken! Werken voor jezelf is alsof je eigen bedrijf runt, doe alsof en weerhoudt je niet die andere regels, het is maar regels, sommige regels zijn ook om te breken, hou je bij je eigen regels en doe je werk, meer niet, niets alles persoonlijk bekijken, maar zie als een les. Een les die heel veel mee kan brengen voor later. Je weet maar nooit hoe het loopt.

Dus denk, ik werk voor mezelf en ik ga ervoor. Ik denk dat het me zal verbazen en denk ik ..ooooo..is dat alles? Maar goed, morgen is het concreet en dan kan ik echt zeggen wat ik ga doen. En trouwens, het stelt niets voor, het is maar werk, het is maar tijdelijke functie en ik zie andere toekomst voor mezelf en ik moet toch ergens beginnen en daarbij wil ik met deze blog wel blijven doen. Wie weet wat er nog gaat komen, hopelijk wordt er meer gelezen en gereageerd en ik hoop hiermee vele andere te mogen helpen en andersom.

Waarom gretig zijn? Waarom elkaar niet gunnen. De wereld is zo groot maar mensen houden het zo klein. Dat vind ik echt zonde. Elkaar gunnen. Vrijheid en het blijft een oneindig bron van creatie en de Universum hoort jouw boodschappen en je zult het ontvangen. Zolang je maar in jezelf blijft geloven en vertrouwen in jezelf, meer is het niet nodig.

Deze week geniet ik volop van mijn week en ik waardeer iedere dag meer mijn leven, elke minuut!

Ik hoop dat het ook goed gaat met jullie en geniet nog van de mooie dag vandaag, hierna na dit bericht komt ook weer gelijk een blog over inspiratie quotes, wat mij helpt om door te zetten en me niet laat tegen houden door die stomme angsten.



Maar goed, geniet van je dag, ik doe ook me best!

Liefs! En bedankt voor het lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!