About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 1 maart 2011

Boeken

Mijn favoriete boeken:

Louise L Hay

Julia Hasting

Robert Holden

Als je dat op zoekt, zie je wat ze met elkaar gemeen hebben.

Julia Hasting - 'je bent goud waard'...
Zelfvertrouwen, daar heeft het mee te maken. Vertrouw op jezelf, leer jezelf te vertrouwen, je kan op jezelf vertrouwen. Op die manier ga je met zelfvertrouwen je eigen leven tegemoet. Zolang je maar bij jezelf blijft en weet wie je bent, alleen JIJZELF WEET WIE JIJZELF BENT, een ander kan dat niet zeggen tegen jou. Hoe dan ook, wat ze ook zeggen, als je jezelf vertrouwt, weet je zelf wie jij bent. Je bent je eigen regisseur van je leven. Geloof dat je het hebt, dat je van je het NU hebt, dat je van het NU geniet en dat je NU die zelfvertrouwen heb! Aanvaard die onbeperkte liefde voor jezelf.

Filosofie, iedereen heeft een eigen filosofie, ook jij, iets wat je hebt meegemaakt en wat je op dat moment voelde, het goed voelde. Lees het boek van Sting 'broken music' of van Wayne Shorter 'Footprints'...en vele andere insprirende boeken. Alles wat jij lees wat goed is voor jezelf, kan je inspriren om je doel te bereiken, iets wat jij wilt.

Wat ik vandaag heb gelezen, (toeval bestaat niet) intervieuw vroeg aan diegene 'wat maakt jou blij, en waarom ben jij altijd zo vrolijk'... hij antwoordde 'I do what I want to do'.... Bingo! Beter had ik niet kunnen lezen op dat moment, want dat is ook een boodschap! Wat jij vraagt, krijg je! Dus doe waar jij van houdt! Dus ik weet ook wat ik dan moet doen en waar ik moet zoeken. En geloven dat ik die ook zeker zal ontvangen! Mijn moment komt! En zeker die van jou!!!!!

Het geheim van zelfvertrouwen is geloven in jezelf.... (dat is waar) stukje van Julia Hasting... Gelukkig zijn is doen waar je van houdt... (klinkt bekend he)
Even dit belangrijke stukje van Julia Hasting (jaja mijn favooo)
Jezelf vertrouwen is de tweede stap. Deze stap is van zo'n wezenlijk belang dat er niets verandert in je leven als je hem niet ziet. Vertrouw jezelf! (nog een keer bekend) Je bent goed genoeg om te doen wat je heerlijk vindt. Je hebt het recht om gelukkig te zijn. Er is moed voor nodig om jezelf te vertrouwen, want je gelooft niet altijd in jezelf. Je vindt eigenlijk dat je jezelf niet kunt vertrouwen omdat je niet goed genoeg bent. Je vindt dat je wel goed genoeg bent om voor iemand anders te werken, de rotzooi van een ander op te ruimen en voor iemand anders te zorgen, maar niet goed genoeg om te doen wat JIJ wilt! Maar daar ben JIJ wel goed genoeg voor..... (duidelijk?)

Wat ik vandaag heb geleerd is, alles wat je tegen een ander zegt of vertelt, zegt iets over jezelf. Vele klinkt bekend in je oren maar het helpt je ook reminding back at ya, het kan ook op jou slaan. Dus als je er zelf wat mee hebt, en doe het dan ook! Dus doe je mee! Kies voor geluk! Het zit in je en je hebt het in je!

Liefs Puccy! Heel veel plezier met je geluk en liefde, onbeperkt en oneindigd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!