About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 28 maart 2011

Moet je hoopvol zijn of vind je hopen als lijden?

Hopen, vele hopen en wensen en willen .... dat wilt iedereen en het is heel normaal. Maar soms is het ook lastig, omdat je altijd die gevoelens blijft houden tot je denkt dat je 'm hebt, terwijl je eigenlijk al hebt wat je hebben wilt, alleen je ziet het niet of je voelt het niet, ook omdat je er niet bewust van geniet met wat je hebt. Eerst tevreden zijn en dankbaar zijn met wat je wel hebt, dan zul je minder hopen en wensen. Wensen en hopen is niet erg, maar als je dat continue blijft doen, dan blijft die positieve energie niets meer over en je alter ego maakt je daardoor alleen maar onzeker omdat je zult denken dat je het niet waard bent, dat je het niet verdiend om zulke mooie dingen te ontvangen of te krijgen.

Als je er vanaf wilt komen, begin dan eerst blij te zijn met wat je hebt, ja ik blijf het herhalen, herhalen en herhalen tot je het door hebt. Je leest het wel, maar dringt niet bij je door, als het wel doordringt, dan weet je nu meteen wat ik bedoel. Maar goed, je bent ook maar een mens en niemand hoeft perfect te zijn. Perfect bestaat niet, zelfs de intelligentste mens op aarde! Impeferctie is juist heel interessant, het houdt je in balans, het geeft je te lessen om te leren van je fouten/ervaringen... het heet LEVEN ....

Leven is voor iedereen anders, iedere moment anders, je gedachten, je denkpatroon, je houding, hoe je praat en gesprekken voert....alles heeft daarmee te maken met je doelen te bereiken. Afwachten is niet erg, maar ook niet te lang afwachtend zijn. Soms moet je door die snelle veranderingen heen komen maar soms is die snelle veranderingen ook weer niet goed. Denk beide heel erg op gevoel en rationeel aan. Ik zeg en ik ga je ook niet zeggen wat jij moet voelen of hoe je moet denken, ik kan je alleen hier mee delen wat ik zelf ervaar. Ook ik heb me dagen niet, maar dat maakt niet uit, het gaat ook om hoe je ermee omgaat, verspil niet te veel energie aan negativiteit maar bedankt voor die ervaringen en weet dat je het weet voor de volgende keer dat je het beter gaat doen, en dat je meer richt op een positieve!

En denk altijd, mocht het vandaag niet werken, morgen is weer een nieuwe dag, nieuwe kansen! Elke dag is een verrassing! Maar ga tenminste ervoor kiezen dat je vanaf NU bewuster gaat leven en dan zul je meer zien dat je echt geniet. Al is het iets kleins, zoals Zon, blauwe lucht, vogels, groeten op straat, de lach van een kind, van alles kun je ervan genieten!

Hou van jezelf, waardeer jezelf zoals je bent en NEEM JEZELF AAN ZOALS JE BENT. Niet iedereen hoeft hetzelfde zijn, dan zou de wereld zo saai zijn en kunnen we niets van elkaar leren. Accepteer het verleden, leef in het heden en geniet van het NU en vertrouw op het stroom van je eigen leven. Niet bang zijn, maar kies voor geluk en wees en voel gelukkig, NU, op dit moment!

fijne avond lieve mensen, maak er nog wat van je leuke avond!

liefs puccy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!