About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 5 maart 2011

Stoppen met zelf-veroordeling... Zelfveroordeling is een ziekte, is aangeleerd....

Ik lees herhaaldelijk mijn boeken altijd, al lees ik het 3 of 4 keer, maar het wordt steeds wel helderder en begrijpenlijker... Je gaat meer in je eigen woorden te vertalen wat je beter kan relativeren in jezelf of in een ander. Gisteren las ik over Zoektocht opgeven, heel interessant. Men blijven zoeken naar geluk, terwijl geluk daar al aanwezig in het Hier en NU. Ik zal het zeker ook blijven herhalen, ook voor mezelf. Reminding is niet erg, wat je ook leest op dit moment kan een boodschap zijn of een antwoord op je vraag of een gedachte om hierover na te denken. Alles gebeurt met een reden, al kom je er pas later achter, het zijt zo. Als je alles van te voren wilt weten, kan je beter niet leven en zul je ook niet happy zijn. Voel je nu gelukkig en leef je gelukkig en kies voor geluk is heel groot woord. Want ten eerste geloof je het niet, je wilt het eerst zien en dan pas voelen en dan pas geloven. Nee, het is juist andersom. Het is geloven, voelen en weten! Hoe meer jij je gelukkig voelt, hoe minder je druk om maakt om andere dingen die totaal niets te maken heeft met jou, dus je zult ook ophouden met oordelen over iets of over een ander. Het is een menselijke aangeleerde gedachten over oordelen, vanaf dat je kon praten en luisteren, hoor en luister je ook naar wat andere over andere zeggen. Dat is die alter ego die je gek laat maken. Maar nu je dit weet kan je er NU voor kiezen dat niet meer te doen. Ik betrap me zelf ook regelmatig over ordelen maar dan zeg ik gelijk, 'ach.. als zij of hij maar gelukkig is'... Tja waarom niet. Wie ben ik om te zeggen wie ze moeten zijn? Wie ben ik om te denken wat ze moeten zijn? Nee, ik heb niets te maken met hen, ik wil niet mijn negatieve energie door geven aan een ander, want ik weet, wat je geeft, ontvang je ook terug. Men gaat dan ook over jou oordelen, of ze onderschatten je helemaal verkeerd. Gaat het lampje praten? Cirkel of life? Wil je die cirkel breken, dan moet je bij jezelf beginnen. Je kan niemand verwijten, nu je dit weet, wens ik dat je een andere gedachten bij gaat krijgen over jezelf. Als je lief en positief bent over jezelf, dan is je houding ook gelijk anders tegenover een ander en zal een ander dat ook zo doen. En dan nog, zullen ze niet doen, SO WHAT! Uiteindeiljk kies ieder wat ze ermee willen doen. En als een ander dat juist goed ontvangt, geven zij ook door weer aan een ander, zo gaat die energie door en door en door. Kunnen we er nu voor kiezen om op te houden met Zelf veroordeling? En lief en vriendelijk zijn voor jezelf?

Goed genoeg zijn

1. Wat je doet - 'je zult niet gelukkig zijn met wat je doet tenzij je gelukkig bent met jezelf'

'Geluk manifesteert zich op nat uurlijke wijze als je anders over jezelf gaat denken, als je jouw condtionering opgeeft en jouwZElf accepteert - JOUW hele Zelf. Pas op het moment dat je kunt accepteren dat je 'goed genoeg' bent, zullen al jouw presentaties - houding ook 'goed genoeg' zijn.  (lees dit stukje herhaaldelijk tot je het door hebt, tot je het voelt dat je het echt snapt.)

2. 'Waar je bent'- Je zult niet gelukkig zijn met waar je bent tenzij je gelukkig bent met jezelf! '

Genezing heeft niets te maken met het veranderen van je adres; bij genezing gaat het erom dat je anders over jezelf gaat denken, dat wil zeggen dat je je zelfveroordelingen opgeeft.'... (dus hoe ver je ook wilt gaan, vluchten en ergens anders opnieuw beginnen, die probleem gaat ook met je mee, het gaat alleen weg als je ophoudt met zelfveroordeling over jezelf. Het gaat erom dat je wel gelukkig kan zijn met jezelf, waar je bent of waar je ook gaat, het draait uiteindelijk om jouw zelf. Innerlijk IK, je eigen IK, bij jezelf kunnen blijven, zonder te aarzelen of te twijfelen over wie je bent. Je bent wie je bent en accepteert dat, wil je daar iets kleins aan veranderen en dat kan, je hoeft er alleen maar ervoor te kiezen en je verandert. Verander je gedachten, verander je leven. Iedere seconde, want morgen bestat nog niet en over een seconde is je toekomst. Leef in het heden en geniet met wat je nu wel hebt en focus op wat je nu wel kan doen. Als je maar bij jezelf blijft en je ding kan blijven doen, elke vorm en manieren word je wel beloond. Het kan van alles zijn. Het gaat om de energie. Het is zo sterk aanwezig, ook je gedachten. Gedachtenkracht. Beself je wel hoe krachtig jouw eigen gedachten zijn? Besef je dat?

'om de wereld te veranderen, moet je eerst je geest veranderen'.. (duidelijker kan het niet, he...)

3. Met wie je omgaat' - Je zult niet gelukkig zijn met wie je omgaat, tenzij je gelukkig bent met jezelf'

(dit stukje neem ik wel over, beter kan ik het niet vertalen) Robert Holden - vandaag nog gelukkig zijn' -

Wat je net hierboven leest bij punt 3 een bijzondere ontnuchterende gedachte, vooral met betrekking to romantische relaties, niet de laatste plaats omdat het feit dat we in ons eentje niet gelukkig zijn, vaak de reden is dat we naar en partner verlangen!  We gaan over de hele wereld wanhopig op zoek naar een partner die meer waardering voor ons heeft dan we zelf hebben. En als we uiteindelijk iemand vinden, eisen we dat hij van ons houdt, ook al houden we niet van onzelf, en dan belanden we in een kansloze situatie, want zolang we niet van onzelf kunnen houden en onzelf accepteren, zullen we zijn liefde voor ons onmogelijk kunnen accepteren. Relaties zijn persoonlijk, veel persoonlijker dan we ons vaak realiseren. Waar het op neer komt, is het volgende:  Jouw relatie met jeZELF zet de toon voor al jouw andere relaties.

Met andere woorden, de manier waarop je zich uiteindelijk met jezelf verhoudt, bepaalt (1) de manier waarop je zich met anderen verhoudt; (2) de manier waarop anderen zich met je verhouden.

Deze vind ik ook een mooi stukje - Als je zich heel voelt en volkomen rustig gelukkig, vergeet je over anderen te veroordelen. Dat komt omdat je JOUW Zelf niet veroordeelt. (weet je nog, bovenaanstukje)

4 'WAt je bezit'- Je zult niet gelukkig zijn met wat je bezit, tenzij je gelukkig bent met jezelf '

Hoeveel je ook winkelt, vreugde niet te koop is. Vreugde is niet te koop!
'Ware vreugde draait niet om het veranderen van jouw garderobe. Ware vreugde draait om het veranderen van jouw denken, met andere woorden het opgeven van Zelfveroordelingen.

Ook al win je een loterij of ontvang je ineens heel veel geld, het maakt je niet gelukkig, misschien voor 5 min maar daarna niet meer, hoe meer je wilt, hoe meer je verlangt, tot je op gegeven stopt, met zoeken naar verlangen. ALS JE GELUKKIG BENT MET JEZELF, ZOEK JE NIETS. En zonder dat je hoeft te jagen naar vreugde, geluk en liefde, betekent dat je zelf accepteert zoals je bent. En ben je tevreden met wat je doet en tevreden met dingen die je doet, waar je van houdt en zonder erover na te denken, ontvang je juist precies wat je nodig hebt op dat moment, en dat is rust, rijkdom en vreugde en noem maar op. ZELFACCEPTATIE, ZELFAANVAARDING, al die woorden... duidelijker kan het niet.

Wees blij met wie je bent, wees gelukkig met wie je bent, het gaat niet om je bezigheden of dingen of iets wat je vast kan houden, het gaat om je energie, je goed gelukkig gevoel over jezelf. Stop met zoeken, het bevindt voor altijd in jouw. Waar en wanneer jij ook bent of zijn. het is hier aanwezig. En als je tevreden bent met jezelf, geniet je juist meer met wat je NU doet, je creatie, je presentatie, je werk, je huis, alles zul je met vreugde genieten en zoveel vrijheid zul je voelen. Sterke basis zit in jezelf. Verwacht dat neit van een ander. Eis geen dingen van een ander. Accepteer jezelf, accepteer je ook makkelijker een ander wie ze zijn. En zo ook met relatie. Vaak passen we zich aan elkaar zonder dat we het weten en denken dat we doen zoals we zijn, maar uiteindelijk niet. Kom je na paar jaar achter wie je echt bent. Als je eerst leert wie je echt nu bent, zul je ook makkelijker relatieveren in een ander. En ander kan dat ook bij jou doen. 'ik accepteer jouw zoals je bent, want ik accepteer mezelf ook zoals ik ben'.. Wees eerlijk tegenover jezelf en tegenover een ander, dat scheelt heel veel energie. Als je eerlijk bent, vloeit het goed. Dan loopt het zoals het loopt.

Liefs puccy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!