About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 12 maart 2011

Het is niet erg om alleen te zijn.....

Hallo Lieve mensen,

Ik ga ervan uit dat het goed gaat met jullie en als je vandaag down voelt, doe wat je voelt, ga iets zoeken wat je wel positieve energie geeft. Je favoriete tekenfilms kijken of komedie film, of ga wandelen als je huisdier hebt, het is mooi weer vandaag, of ga lekker uitgebreid koken voor jezelf. Of speel een modeshow voor jezelf, of ga iets maken van je oude kleding. Er zijn zoveel leuke mogelijkheid en leuk dingen om te doen, als je maar beweegt en niet te veel piekert en nadenkt. Al is het erg mooie weer om naar buiten te gaan, lopen of wandelen, maar vandaag besloot ik thuis te blijven, ik ben al weken op hort geweest, werk, dit, en dat en dit en dat en werk werk en werk. Dus vandaag blijf ik heerlijk thuis. Af en toe kijk ik even naar buiten en ben ik dankbaar dat ik toch vrije dag heb voor mezelf. Al mis ik mijn man, maar het is ook goed voor je zelf om even alleen te zijn. Even achterliggende administratie opruimen ofzo, rekeningen op het rij zetten (moet ook gebeuren) Voor de rest luister ik naar mijn favoriete blues zangeres Aretha Franklin. Tussendoor eet ik iets lekkers en bakkie koffie thee, whatever... en straks ga ik denk ik wat huishoudelijk dingen doen (ook dat moet gebeuren) Voor je het weet, vliegt de tijd om, dus ik wil elke seconde van mijn dag genieten. Want morgen bestaat nog niet, verleden is verledentijd, ik leef hier in het NU! En ik heb vandaag besloten om wat meer aan mijn blog te gaan werken, afgelopen dagen was ik zwaar moe geweest, fysiek en geestelijk. Mijn werkt vergt veel energie, omdat ik het niet naar me zin heb, maar toch moet je daar je daar ook vermaken. 1 van mijn collega heeft toegezegd dat ik nieuwe mensen mag gaan inwerken, soort van begeleiden en coachen. Nou dat is ook wat ik ongeveer wil. Het begin is er, en ik wil en hoop daarmee langer te volhouden. Als ik maar bezig ben, stil zitten en niets doen is helemaal niet mijn ding, al word je ervoor betaald, ik hou van toch bezigheid. Dus ik heb dan 3 taken waarvan er maar 1 voor betaald krijg, maar goed, ik zie dat als ervaringen opbouwen en kan ik dat mooi op mijn cv zetten, wie weet waar ik straks terecht kom. Ik vond het wel fijn en ik waardeer dat mijn collega daar een leuk plannetje heeft bedacht. want ik verveel me kapot! Als ik laptop kon meenemen en internet zou hebben, zou ik hele dag aan mijn blog werken hahahaha.. Mijn andere leidinggevende collega vindt het allemaal best. Ook hij heeft er minder naar z'n zin, het is ook logisch als je bijna half kwart eeuw hebt gewerkt, wil je ook wat anders. Maar laat we toch optimistich blijven. Elke nieuwe ervaringen kan je ergens naar toe brengen. Uiteindelijk beslis je dat zelf wat of hoe je het wilt. Binnenkort gaan we verhuizen naar onze echt eigen woning. Waar ik helemaal los kan gaan met verven en dingen opbouwen, kasten en prulletjes hier en daar. En natuurlijk hoort er ook een muziek kamer bij, ja mijn man is een muzikant. Heerlijk vent! En ik heb er ontzettend zin in. Ik ga ook alvast beginnen met sparen en wie weet krijg ik een positieve financiele tijd tegemoet. :)

Afgelopen paar dagen had ik besloten om iets met mijn gedachten te gaan doen. Namelijk mijn gedachten veranderen. Weet je het nog, verander je gedachten, verander je leven. Allereerst moet jezelf gaan dwingen om alle eerste je positeive gedachten te hebben wanneer je opstaat. Het was best lastig, want, je moet vroeg opstaan en totaal geen zin hebt om te gaan werken. Dus ik moest in het begin wel forceren. Maar ik deed ook op mijn gevoel op dat moment, dus de moment was juist! Ik stond op en ik DACHT vandaag is een goeie dag! Ik voel me gelukkig, ik ben een gelukkig mens, rijkdom komt in vele vormen naar mij toe, zolang ik mezelf vertrouw komt geld gemakkelijk naar mij toe. Ik voel me goed en ik ben dankbaar voor deze nieuwe ervaringen. Tja, dat is een hoop gedachten, zou je denken, kun je nagaan wat ik allemaal 's ochtend aan het nadenken ben hahahaha.. Maar goed, het werkt wel. Ik stond op, maakte koffie, keek even op internet, lekker gaan douchen, optutten en aankleden en het weer was goed. (Toeval bestaat niet) Dus hele onderweg voelde ik me goed en ik voel me een dankbaar mens, elke goed gevoel dat mijn energie geeft, gaat het ook door. Dus ik trek dan alleen postieve energie aan, een glimlach van je overburen tegenover je treinzitbank. Of even helpen met uitstappen, die kinderwagen. Het ging heel soepel en gemakkelijk. Niets moeilijks aan. We denken al zo moeilijk en we handelen ook moeilijk en we maakte het moeilijker dan het is. Je moet je leven niet zwaarder maken dan dat. Kijk maar naar die mensen in Japan, getroffen door aardbevingen en tsunami. Veel erger en zwaarder en zitten wij met ons zelf gecreeƫrde gedachten. Dat slaat toch nergens op! Maar goed, dus de hele dag was leerzaam, al had ik wat teleurstellende tegenslag gehad maar ik liet me niet gek maken, ik herstel mezelf op een ander gedachten en liet ik het ook los. En toen dacht ik er ook niet meer aan. En als je dat elke dag zou doen, dan forceer je niets meer, dan gaat het wat gemakkelijker en vanzelf en op z'n natuurlijks ga je meer positieve dagen creeƫren. precies hoe jij het wilt. Dus als die boeken die ik heb gelezen, het is echt waar. Het is niet voor niets dat het bestaat. Er zijn onderzoeken gedaan. Je moet toch ergens gaan beginnen. Stoppen met twijfelen en meer jezelf gaan leren vertrouwen. Niet pas wanneer je grijs bent en wanneer je ineens niets meer kan doen en denken 'had ik maar dat of dit gedaan'.. Je kan nu nog steeds JOUW DING doen. Hou jezelf niet voor de gek. En blijf je doelen afmaken, het gaat niet om een eindproces, het gaat om de reis die zelf maakt naar je doelen. Onderweg bouw je ervaringen op, leer je andere mensen kennen, leer je lessen, leer je beter los te laten en beter te relatieveren. Zoals nu, al had ik wel geprobeerd om een extra dagje te mogen werken maar helaas waren alle planningen al vast, dus ik moet wel vrij zijn. Dus ik ben toch wel dankbaar dat ik vrij ben, ik kan dingen doen waar ik zin in heb, niemand om me heen, niemand om rekening mee te houden. Niet uitgebreid te koken maar gewoon simpels, gewoon lekker mijn ding doen. Even op mezelf terug komen en zoals nu mijn blog schrijven. Het is juist heerlijk om alleen te zijn. Liefde van mijn man is hier rondom ons huis, zijn energie is hier, zijn cd's hier op de grond, z'n gitaar, ik slaap aan zijn kant (tja hopeloos verliefd nog steeds na aantal jaren) maar zijn energie is hier en ik voel me hier vrij en thuis. IK GA ME VANDAAG HEERLIJK VERMAKEN!!! EN IK HOOP DAT HET HEEL LANGE DAG WORD, want zoals je weet, time flies when you having fun!

tot straks, liefs puccy! Geniet van je dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!