About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 9 januari 2014

Bloggers - Youtubiste

Goedemorgen,

Ik kwam met een leuk idee om over YouTube filmpjes en beautybloggers en fashion en vloggers en nu heb je tegenwoordig wat ook leuk is the ploggers. (foto's met tekst ipv film)
Nou nu ik tijd over heb,veel meer YouTube aan het kijken. Vooral de beauty's tips en review van de meiden en vrouwen. Ik zou hieronder mijn mening over deze dames vertellen, maar bekritiseren heeft geen zin, omdat het eigen ding, eigen creaties zijn en daarmee respect en waarde moet laten. Dus je hoeft het niet leuk te vinden maar ook niet te kraken. Dus ik als YouTube kijkster wil ik graag mijn mening hier over zeggen. Maar allereerst wil ik die meiden echt bedanken voor de tijd en creativiteit waar al die informaties en tips vandaan halen, ik heb daar in ieder geval wat aan! Het bespaart mij zoektocht naar bepaalde dingen en bespaar hierdoor wel miskoopjes. Zoals paar dagen geleden heb ik nog gezegd, blijf bij jezelf, wat bij hun wel werkt, wilt niet zeggen dat het ook bij jou werkt, want ieder huid is anders, qua leefstijl en leeftijd. Bij sommige was ik zo enthousiast wat mij zeer aantrekkelijk heeft gemaakt om ook die product te gaan kopen, wat zij doen, werkt zeer goed voor de cosmetica bedrijven, je merkt gauw aan de beauty schappen dat vele review producten gelijk uitverkocht waren! Dus het werkt! En daar is some cash inside! Maar het is ok, het is leuk, maar let zelf wel op je eigen portemonnee, en experimenteer zelf ook je eigen creatie, wat wel goed werkt bij jou. Zoals jullie misschien al weten, ik ben echt een dummy met makeup, daar zou een boek voor moeten schrijven, hoe maak je een oogschaduw op. Jaja, mijn grootste ontdekking van de afgelopen 3 maanden zijn de oogbasismakeup. Altijd hoor ik dat tussendoor maar ik wist niet eens wat een primer was, maar goed, er zijn genoeg beautytips boeken te koop maar ik vind zelf YouTube erg leuk en sneller op te pikken en zo kwam ik dus nog meer beautybloggers tegen en bleef ik maar kijken, kijken, en kijken, waardoor mijn nachtelijke avondrust helemaal weg was, ik ging altijd ruim voor 11 uur me nest en werd ik om 6 uur weer wakker, maar helaas, door mijn werkloze maanden moet ik mijn dagelijkse bezigheden wel vermaken, vandaar dat ik nu zeer actief ben door mijn eigen blog te schrijven dan voorheen en veel meer YouTube aan het kijken ben, soms muziek luisteren, soms fashion, soms beauty's en filmpjes. En natuurlijk tussendoor doe ik zeer hard me best om te solliciteren naar een leuke passende functie! Maar goed, er zijn dus heel veel meiden begonnen, zelfs hele jongere meiden en wat ik leuk vind, er zijn ook dames van mijn leeftijd, erg leuk. Alleen ja, als je net als ik ben, niet zo ruime financiële stabiliteit heb, dan wil je liever wat low budget makeup spulletjes kopen, tenzij er super leuke aanbiedingen zijn of als je het hebt gekregen, is mooi meegenomen. Maar goedkopere spullen zijn tegenwoordig zeer goed geworden dan vroeger, zoals Action, Kruidvat en Etos en misschien nog wel veel meer maar voor nu weet ik het alleen bij die winkels. Sommige van die beautybloggers kan je merken dat ze zichzelf beter hebben ontwikkeld en neigt snel weer naar duurdere merken. En ander bb houdt zich bezig met natuurlijke producten wat soms niet alles 100% bio of dier of wat dan ook vriendelijk zijn, maar goed, laten we eerlijk zijn, het is bijna onmogelijk. Ik vind wel dat je niet te veel laten mee slepen, het kan vaak marketing manipulatie zijn en het merk dat mooier doen lijken of maken, de verpakking kan heel luxe ogen of wat dan ook, als je echt gaat bestuderen, kom je er zelf achter dat goedkope merken ook net zo goed kan zijn als de dure. Dat geldt ook voor de afwasmiddel en wasmiddel om even voorbeeld op te noemen. Het gaat inderdaad om de kwaliteit en je merkt aan je gezicht of lippen, of ogen, dat het beter is, dus ieder voor zich. Ik zag aantal merken voorbij komen, waarvan erg prijzig was en ik vind dat niet waard. Nogmaals ieder voor zich. Als de producten geen bepaalde chemische ingrediënten bevatten en zeer natuurlijk ingrediënten hebben gebruikt, kan ik mij voor stellen dat het prijzig is, je betaalt namelijk voor de merk, de verpakking, de mooie uitleg teksten en de productie daarvan dat soms heel veel tijd kost om te produceren. Dus die prijs komt wel ergens vandaan, maar je betaalt of je geeft meer uit aan de marketing kosten. Diegene die marketing bestuderen zullen erachter wat het inhoudt, hetzelfde geldt voor de reclame bureau's. Dus laat je niet gauw wijsmaken dat het werkt, kijk dieper naar jezelf,  welke huid jij hebt, kijk wat voor leefstijl jij leidt, hoe eet jij gevarieerd? En hoe voel jij je van binnen. Daarvan kan jezelf bepalen hoe zuinig je op jezelf mag zijn en bepaalde producten uit proberen, zoals deodorant, parfums, serums, primer, haar producten, ieder voor zich nogmaals, blijf bij je eigen standpunt en zo behoudt je eigen portemonnee zuinig en ben je meer blij met je eigen producten. Veel van die bb krijgen de spullen GRATIS thuisgestuurd om te review uit te brengen op hun sites en film op YouTube. Zoals ik eerder zei, het werkt wel. Het werkt zelfs beter dan de tijdschriften, want YouTube is gratis en iedereen kan erop en al die informatie die op een leuke manier wordt overgebracht met hun enthousiasme ga je gauw je omkleden, je jas tas pakken en hoppa, kruidvat, douglas en al die drogisterijen worden daar alleen maar blijer van, vandaar dat 'gratis' promoties van de meiden, het bespaart bedrijven daardoor extra kosten van reclames, vanuit het eigen ervaringen die bb meiden, duidelijker kan het niet! Dus ik vind best een goed uitgebrachte plan! Echt het werkt wel! Dat moet ik toegeven! Het heeft namelijk mij ook te pakken,. Maar ik ben eerder een insider, je zou kunnen zeggen 'the mystery guest'.. van de YouTube. Maar goed, ik ga hieronder wat bb sites zetten en paar van de US en misschien de engelse erbij en de Vloggers maar ik volg die maar eigenlijk 2 mensen. O,ja van de bb meiden houden het zeer kort en krachtig maar wel spannend, en sommige praten veel te veel, waardoor ik gauw de neiging hebben om te gaan skippen. Ik kijk heel weinig van die engels YouTubers, want die praat ontzettend veel dus het is soms niet boeiend wat ze vertellen, en daarom waardeer ik zeer mijn eigen Nederlandse bb meiden/vrouwen, die houden kort krachtig en zeer leuk! Dus bij deze alvast bedankt voor het lezen en ja, ik ben ook maar een mens!

- www.beautygloss.nl
- www.misslipgloss.nl
- www.veracamilla.nl
- www.beautyscene.nl
- www.beautylab.nl
- www.elisejoanne.nl
- www.kittehcupecakes.nl
- www.blushingbeuaty.nl
- www.liefdevoorbeauty.nl
- www.koalabeautymama.nl



Voor zover ik nog weet en echt bijna iedere kijkt, er zijn natuurlijk nog meer andere, maar deze dames vind ik leuker.

De amerikanen zijn:
- michellephan
- itsjudytime
- bubzbeauty



er zijn natuurlijk nog meer andere maar die praten ontzettende veel en die skip ik dan ook vaker maar je kan aan de tijd van die filmpjes zien hoe lang ze erover doet, zoals oogmake tutorials die maar 3 min duurt, is het leuker om te kijken als het 15 min duurt wat de rest onzin is.

1 engelse, ze heet : Emma Pickles (die praat gelukkig niet te veel)



De engelse hebben het ook zeer veel maar die bla, bla, bla, bla, bla, te veel tussendoor, ik viel zowat bijna in slaap, vandaar dat ik 1 echt kijkt.

En dan heb je nog de VLOGS:
- www.beautygloss.nl - Mascha - die vlogt bijna ruim 2 maanden, het is best wel veel werk en ze werkt vaak vooruit en dat vind ik goed en knap, want er neemt veel tijd om te aan te passen met teksten en op de juiste moment online te komen, vele denken echt dat het piece of cakes is, maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken. Wat ik wel jammer van vind van de meiden die volgen, altijd maar de klagen heeft, altijd maar iets te zeggen heeft, ik bedoel, zij laat haar leven zien en je mag 'mee kijken' hoe zij leeft en ja het is leuke dingetjes om te zien maar ga alsjeblieft niet klagen of zeuren, als je mening hebt of vragen hebt over bepaalde dingen is dat prima, maar die meiden doen ook hun ding en ja die moet je ook in hun waarde laten en respecteren. Als jij denkt dat jij beter weet en doet, moet je vooral doen, en ja mening mogen uitgesproken worden maar sommige meningen slaat nergens op, of je hebt echt niets te doen om alleen maar respectloze meningen te geven, heb ik liever dat je gewoon niet kijkt. En ja uiteindelijk, zeg ik.. KARMA!



en die andere US vrouw ze heet 'itsjudylife' zij is zo leuk, samen met haar man en haar dochter JulianaBear (haar nickname) of JB, maar in maart krijgt ze een tweeling, 2 meisjes, de namen werden al genoemd, volgens mij was het Mia en keira? Ik weet het niet meer, maar in ieder geval, zij doen er ongeveer 20 min over. dat is hun standaard film tijd, het is verschillend en grappig en heel vee kom je bepaalde dingen tegen wat je ook in je dagelijkse leven mee maakt. Zij zijn nu namelijk ook zeer bekende geworden, doordat er veel 'kijkers' erbij zijn gekomen. O,ja, op de oudjaarsdag was er op een tv over YouTubers, bij Ivo nog wat, 1 man, hij wordt betaald om YouTube te mogen kijken, nou dat is misschien wel iets voor mij!!! En hij bepaalt wat er in de 10 gaat komen! Grappig he! Anyway, leuke stel met kind en straks nog meer kinderen, haar man is gek op koken en gek op dansen, zij is geweldig, lekker zichzelf en schaamt er nergens voor en houdt ook zeer bezig met review van de makeup producten. Soms koopt ze zelf en soms krijgt ze dingen. Het varieert wel, ik weet niet of ze daar betaald voor krijgen, want ja ze hebben het best goed, vind ik.



Dus bij deze, wat ik zelf zegt, YouTube praat te veel en ik kan misschien te veel schrijven tussendoor laat ik me weer afleiden door andere dingen in me hoofd, mijn excuses alvast!

Nou een zeer fijne dag en liefs!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!