About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 31 januari 2014

Verwachtingen

in je leven.... Verwacht jij iets van bepaalde dingen die jij heel graag wilt bereiken of zou graag willen hebben, op dit moment? Of laat je liever onverwachte dingen op je af komen? Maar hoe werken jouw gedachten dan? Denk je er aan en voel je het ook gelijk, of je warm of koud van wordt? Het is afwisselend he, voor mij wel, een week geleden had ik echt een moment gevoel, ja dit is het, ik ga het druk krijgen, maar ik moet niet afdwalen wat er afgelopen dagen was gebeurd, ik moet in mezelf blijven geloven, ik denk dat het ook 'n soort test van jezelf is, hoe ga ik hiermee om? Kan ik deze frustratie wel aan of ga ik weer bij de pakken neer zitten en weer lopen klagen? Nee, ik zeg op dit moment, nee, niet doen, hou vol! Tegen mezelf. Het is heel gek, maar ik haal het meest inspiratie en motivatie uit de beauty bloggers, hoe gek het ook klinkt, het is wel zo, het zijn meiden die veel jonger zijn en zeer ambitie hebben om te groeien en te ontwikkelen, waarom zou het bij niet kunnen? Moet ik mezelf een etiket geven dat die tijd voor mij voorbij is? Nee, zo moet je niet denken, je bent nooit te oud om iets te willen bereiken in je leven, al begin je er nu pas mee, maar het is goed juist om jezelf omringt in een goeie motivatie en inspiratie van dingen die jij leuk vindt. Positief trekt positieve dingen aan, dus blijf bij je eigen en dwaal niet af van de cirkel! Cijfers zeggen niet maar je gevoel wel. Laat je nooit denken dat je daarvoor te oud bent, echt niet. Je kan nog steeds dingen doen die je leuk vindt, maar blijft in die positieve energie en ga ervoor, die proces is begonnen en alles begint met de baby stapjes. Al krijg je kleine tegenvallers, maar je weet zelf nu wel hoe je op moet staan en door gaan. Het is hard werken maar je wordt wel beloond, uiteindelijk. En vooral belangrijk, bewuster te leven, er zitten overal voordelen en nadelen op, maar als je echt het dichts bij jezelf blijft, zul je alles met positieve ogen bekijken en niet hier bij laten. Even eruit gooien, je hart luchten, accepteren, loslaten en opstaan, Next, time to move on!!

Tijdens het schrijven hier, laat ik me te snel afleiden door weer iets anders te gaan doen, tegelijkertijd, ik ben echt een multi-tasker, ik kan niet met 1 ding bezig zijn. Ik kan alleen concentreren met 2 of 3 dingen tegelijk, hoe is dat? Ik bedoel, waarom? Maar het is hoe mijn hersens nu op dit moment werken, ook toen ik nog werkte, deed ik 5 dingen tegelijk, ik deed de administratie kassa en planning rooster tegelijk, plus de klant helpen, plus de personeels hun werk laten doen, plus de telefoon aannemen, plus de winkel in de gaten houden. Ik hou ervan om op die manier te werken, het geeft mij een voldoening gevoel, het is iets wat ik leuk vind en zo wil blijven doen, dat ik voldaan naar huis ga en morgen alweer verlang om te gaan werken. Na je studie, ga je iets doen wat je leuk vindt en je bent dan fulltime bezig en je bent maar 2 dagen thuis omdat je maar 5 dagen werkt, meer kan ook, maar is niet gezond, dus de rest van je leven is het belangrijk om te doen wat je leuk vindt want je hele leven werk je tot je met pensioen gaat en van je vrije tijd gaat genieten, maar er zijn ook mensen die zo veel van werken houdt, het is bezigheden, je staat niet stil, je bent nog actief en mensen om je heen, jezelf blijven ontwikkelen, dus ik kan me heel goed bij voorstellen dat thuis zitten echt niet altijd even leuk is. Tenzij je eigen zaak hebt, waardoor je veel thuis werkt is wat anders, dan ben je ook bezig. Maar ik zit thuis, doe me ding, huisschoonmaak en als ik geld heb, ga ik even de stad in, even neuzen, troep opruimen, weet ik veel maar het geeft mij niet echt een voldoening, ik zit maar te wachten tot ik een baan en ben dagelijks aan het solliciteren ga op gesprekken , ja, het is afwachten tot je weer aan de beurt ben.

Natuurlijk ben je er aan gewend, als je nu inmiddels al ruim 5 maanden thuis zit, ik heb er niet om gevraagd, maar het is momenteel lastig om iets te vinden wat je leuk vindt, gisteren was ik op gesprek geweest bij een bemiddelaar bedrijf, voor werkgevers en kandidaten en het ging vrijwel goed. Het was een kennismakingsgesprek en helaas waren we niet verder gekomen. Na die kennismakingsgesprek kwam ze eindelijk te vertellen over welke merk het ging, nou toen ik het hoorde, moest ik even slikken, ik dacht in me hoofd, OH MEN, NEE, KUT BALEN!  (sorry) Maar goed, ik liet het gewoon gaan, maar ik had al zoiets, nee dit gaat niet werken. Ik ben gewoon heel eerlijk geweest en ik blijf bij me standpunt en ik wil niet voor het merk werken waar ik niet achter sta, waar ik niet met oprecht mijn passie kan uitoefenen, als het ander merk was geweest, dan had ik ervoor over om meer moeite te doen. Je zal nu wel denken, ja maar dan heb je een baan, sorry, die arbeidsvoorwaarden kwam er nog bij, en sorry, ik ben een menselijk mens, ben geen robot, maar als ik voor een merk moet werken die bepaalt hoe jij eruit moet zien, je nagels, je tanden, je geur, je haren, je makeup etcetc, nee dank je, ik weet al dat ik daardoor ongelukkig van wordt en de werktijden zijn haast niet te behalen, want je hebt gewoon geen leven. Misschien verdien je dan wel meer geld, maar kan je er dan ook van genieten? nee, denk het niet, ik heb het wel geleerd van mijn ervaringen en ik ga het niet nog een keer doen, misschien als ik 10 jaar was en niet zo'n huismus en een vriend zou hebben, had ik het gedaan, tja, wie is nou thuis? Maar ik hecht zoveel waarde aan mijn privĂ© leven met mijn vriend en mijn huis dus ik heb het geweigerd, ja, vooral nu, weiger ik het zelfs nog, ik weet gewoon van mezelf dat ik het niet waar kan maken, dus laten we gelijk straight to the point zijn en niemands z'n tijd verspillen! Dus ik was heel eerlijk en zij waarderen dat ook en toen was het gesprek daarna ook klaar. Dus ja ze moet dan verder zoeken en ik ook, maar goed, ook dat heb ik geleerd en ik heb geen spijt van mijn keus. Daarom is het belangrijk dat je WEL weet wat je WEL wilt . En wat je niet wilt, moet je niet doen, blijf bij je zelf en het komt echt wel iets wat bij mij past. Maar goed, ik moet verder gaan en ja ik laat het hierbij, het is weekend, tenminste voor mij is elke dag weekend, ik ga verder kijken en afwachten maar weer.

Nou ik ga denk ik naar buiten, het is prachtig weer, dus goed inpakken en even de centrum in. Begint bijna als een kluizenaar te voelen.

Alvast fijn weekend! Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!