About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 21 januari 2014

Soms moet je gewoon

naar je gevoel luisteren. Soms spreekt dat ene stemmetje vanuit je gevoel je hart je gedachten wat dan ook mag zijn, iets harder dan normaal. Als je volledig vertrouwt op je eigen stem, je innerlijke stem, zul je ook voelen dat het goed teken is en goed is om ernaar te luisteren. Soms doe je iets met tegenzin waar je buikpijn van krijgt, en dat is juist wat je niet moet doen voor jezelf. Als je jezelf volledig vertrouwt op wie je bent en weet wat je wel wilt, kom je er gauw achter en zul je ook vanzelf bevestiging krijgen. Weet je, alles in je leven, wat voor reden ook is, het gebeurt, het komt, het gaat, het doet pijn, het maakt vrolijk, het brengt geluk, het geeft, het ontvangt, HET is er, HET  is alles. Of het nou goed of fout is, of lessen of leerproces, HET maakt niet uit, jij bepaalt wat jij ermee doet, met jouw inzicht, jouw ervaringen. Als je wel doet wat jouw innerlijke eerste instinct zeggen, en je krijgt daarna een goed gevoel, een opgeluchte gevoel, dan heb je de juiste keuze gemaakt. Het is geen uitvlucht of angst, je moet jezelf geen hoofdpijn bezorgen, al is dat goed voor een ander een plezier te doen, maar als je zelf er niet achter staat, zul je het niet langer volhouden en zul je met alles tegenzin doen. Daarom is het belangrijk voor jezelf dat je eerlijk bent naar jezelf, weten wat je wel wilt, en wat je niet wilt, is er niet. Maar ga niet je energie insteken op dingen die je NIET wilt, maar meer insteken op dingen die je WEL wilt. En focus je daarop, al heb je je dag een keer niet, maar fleur jezelf op met lekkere muziek, of dingen waar je aan niemand hoeft te verantwoorden, film kijken, je make up opruimen of gewoon optutten omdat je zin hebt, dan heb je jezelf weer terug en kan je weer op je clean mind je doelstelling richten. Blijf volhouden maar ga niet te veel houvast creëren aan voedsel, make up of wat dan ook dat verslaving kan maken. Ieder mens heeft een houvast nodig, een uitlaatklep, iets waar je makkelijk op kan focus, op iets wat jij vindt dat geen probleem kan veroorzaken wat vaak wel zo is, houvast aan dingen zijn je faalangsten, die angsten moet je niet hebben. Aan alles komt een einde, zo is het leven, accepteert dat het eenmaal zo is, en daarom is het belangrijk dat je geniet en dankbaar en tevreden bent met wat je hebt. Koester die momenten maar laat het ook los, die energie heb je gekregen en genoten maar het is ook goed om die energie weer door te geven, het is cirkel van het leven. Jouw karma, vertrouw op je karma, vertrouw jezelf. Wees dankbaar met die gevoelens, het was alleen aanwezig omdat jij jezelf dat toelaat. ik spreek niet de 'secrets' words uit maar het is gewoon zo.

Mijn moment ervaring was, ik kreeg ineens een mail terug van een bedrijf waar ik laatst had gesolliciteerd, ik had voorheen gesprek gehad, en ze begon gelijk over contracten en nieuwe bezuiniging en veranderingen binnen het bedrijf. Maar gisteren kreeg ik een mail, want ze wilt namelijk een referentie, toen ik het las, ja, ik heb niets te verbergen qua mijn werkverleden, die is zo 'braaf' als wat.. maar het gevoel was er ineens, iets dat niet klopt, iets wat me tegenzin gaf. Maar ik vroeg advies aan me vriend en hij zei dat ik het gewoon moet opsturen en zien dan wel er gebeurt, en dat heb ik dus toch gedaan, maar toch bleef die stomme gevoel aan me buik knagen, dat iets niet klopt. Ik heb er zelfs over gedroomd dat het geen goed teken was, ik dacht, waarom zou ik mezelf een hoofdpijn bezorgen. Nou ik had eerst wel geïnformeerd naar een buro wat handig was om te doen, maar het scheen juist alleen maar nadelig voor mij te werken als ik er mee akkoord zou gaan, mocht ik aangenomen worden. En de contracturen zou zo laag zijn als ik toch besloot om door te gaan voor een 3 keer half jaar contract en daarna mag ik weer opzouten, nee, ik heb daar geen zin, en zal ik mezelf weer in een lastig pakket zitten en daar zit ik niet op te wachten. Als je het goed wilt doen, moet je ook gelijk goed doen. En op deze manier voelde het niet goed, het was meer gemakzucht voor hen. Lekker makkelijk, maar ik zal me niet vermaken en qua uurloon zal ik zeer op achteruit gaan, en ja, ik ben niet vies of lui van werken, maar het moet voor mij wel een positieve uitkomst voor mijn toekomst zijn en niet dat ik met me gedachten blijf lopen, ik moet verder zoeken, de hele tijd, daar heb ik geen zin in, al is het alleen om een gat te vullen van me cv, maar ik ben niet de enige met die gat dus ik heb nog steeds volste vertrouwen dat ik hoe dan ook zeker snel weer aan de slag gaat, en dat bedoel ik dus ermee te zeggen, vertrouw op jezelf en ga er niet tegenin. Dus ik heb haar dan een mail gestuurd en zo op die manier scheelt onze tijd weer en kan ze verder zoeken en ik verder zoeken naar een gepast baan. Ik geloof dat er ergens hier en nu een lieve werkgever of geefster met een hart op de juiste plaats heeft en mij een veilige thuishaven gaat geven. Het komt goed, hoe dan het komt goed. Nadat ik die mail had verstuurd voelde ik geen enkele spijt! Ik was blij en opgelucht en zeer blij dat ik naar mezelf heb geluisterd! En mijn knagende buikpijn was ook gelijk weg! Mocht je ooit een keuze maken die eigenlijk hoe dan ook vallen, en je hebt toch gevoel dat je blijft twijfelen en een soort van spijt, dan zou ik je trots op zij leggen en eerlijk zijn naar diegene, als je daar behoefte aan hebt, tenzij je ervoor kiest om zolang door je ego en trots je leven laat leiden, kom je er niet ver. Dus blijf bij jezelf en het is niet erg om toe te geven of te verlangen, maar als je echt luistert naar jezelf, zul je vanzelf een gevoel hebben of dat goed is of niet. Het is niet uit te leggen wat voor gevoel, het is anders per persoon, die jezelf zult moeten ervaren. Helaas bestaat geen boek hoe je je leven moet begeleiden, er zijn boeken die geschreven zijn door een mens, met een boodschap, van .... maar sorry, geschreven door mensen wilt niet zeggen dat het zo hoort of moet zijn, ervaart het zelf hoe jij je leven wilt gaan leiden, het is prima dat je structuur in je leven wilt en dat daardoor wat makkelijker maakt, en ja sommige mensen hebben dat nodig, die structuur, systematisch leven, of wat dan ook, het is prima, als jij daar maar gelukkig van wordt, maar ook andere mensen die kunnen zonder het boek leven. Die leven vanuit het hart, vanuit het ziel, vanuit het vertrouwen in henzelf. ja daar kan ik niets meer over zeggen.  Het is ieder eigen en het gaat om je gezondheid, je leven, je passie, je dromen, je wensen, je doelen, wat jij maar wilt, je eigen overtuigingskracht geef je alleen aan jezelf, en mocht er mensen zijn die zeer interesse hebben in jouw levensstijl, is dat prima, maar ga niet dwingen of forceren dat het zo is, want ieder is uniek en bijzonder, we kunnen zoveel van elkaar leren, als we elkaar maar niet beperken en voor open staan voor nieuwe dingen, dan zou de wereld te perfect zijn, maar daarom kan je wel nog steeds respecteren hoe iemand is en gewoon in haar/zijn waarde laten. En gun diegene gewoon geluk en wens 'm goed toe. Het maakt niet uit of jij nou harder of zwaarder hebt gehad, jij hebt ook iets wat een ander niet heeft, niet iedereen moet hetzelfde zijn, niet iedereen moet elkaar nadoen of zelfde soort levensstijl leiden, ook jij bent goed zoals je bent, en diegene is zoals die is. Klaar, punt, niet meer erover nadenken. Geniet van je familie, vrienden, collega's, werk, vakantie, kinderen, buren, supermarkt whatever... het is JOUW leven en doe er wat leuks mee!

fijne dag en liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!