About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 3 januari 2014

3 januari 2014

Wat gaat dat hard zeg of eigenlijk wat was het snel gegaan afgelopen week, voor je het wist, oliebollen, vuurwerk en hop gelukkig nieuwjaar! Het jaar 2013 was voor mij zeer leerzaam maar ook zeer moeizame jaar geweest. Het is beter voor mezelf te focussen op wat ik wel weet wat ik wil. En wat ik niet wil, boeit niet, want het komt er toch niet. Focus alleen op wat je WEL wilt. Daar gaat het om, dan kan je beter keuze maken, al is het misschien de verkeerde keuze, het maakt niet uit, het gaat erom wat je zelf wilt. Ik heb het idee, dat iedereen nu wel beetje rustiger is aan het worden, alles weer gewoon doorgaan, werken, leven, sociale leven etc, feestdagen met eten en drinken worden iets minder, mensen gaan op hun lijn letten of voornemens in actie nemen of niet. Ik zou zeggen, leef met de dag of leef per dag, want morgen is er nog niet, leef vandaag en wees dankbaar. Daar begin je ermee, begin met iets positiefs en slaap met positiefs. Het heeft mij wel goed geholpen om op tijd naar bed te gaan, gelukkig, maar ik viel niet meteen in slaap. Ik fantaseer hoe ik ben en waar ik op dat moment wil zijn, het strand, de zee, de zachte wind, in mijn luchtige jurk, voel me goed en gezond, muziekje op de achtergrond en ineens viel ik in slaap. Dat zijn mijn 'uitweg' om te visualiseren en te dromen. Nieuwe woorden die steeds voorkomen zijn Dreamchasers, keep kalm....en nog meer, ik hoop voor iedereen een goed jaar, goede gezondheid en gelukkige leven. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik erg blij ben dat het jaar 2013 voorbij is. En ik heb echt zin in dit jaar. Het voelt anders, het voelt rustiger, vertrouwend, positiever. Ik denk dat iedereen dat ook zo'n beetje voelt. Er zijn dingen die ik graag anders willen zien, maar dat kan je alleen doen, door dat je zelf actie onderneemt en niet te afwachtend zijn op een ander. Als jij wilt veranderen of accepteren, dan gebeurt er dingen die je wilt. Maar sommige dingen moet je ook gewoon accepteren, het is zoals het is en als je zo denkt, kan je meer rust geven en makkelijker los laten. Het geheim van gelukkige leven is iedere dag dankbaar zijn, positief denken en voelen en ervaren. Begin met kleine dingen en het voelt heel groot aan. Dat is het enige, zorg dat je goed rust, naar je lichaam en geest luistert, de genieten van de momenten, waar je ook bent, leer van je misverstanden en accepteer wat je niet kan veranderen. En doe ook iets leuks voor jezelf, al is het alleen maar lezen, of zingen in de badkamer of optutten voor niets, als jij maar plezier aan hebt en leuk vindt.

Ik heb helaas nog niets gehoord van die bedrijf, hopend dat ze mij vandaag of morgen nog belt en anders bel ik maandag voor een update. Ik heb zeer zin om te gaan werken. Maar voorlopig kan ik me wel vermaken. Ik heb de boeken uitgezocht en die ga ik binnenkort naar de kringloop brengen. Ik heb ook besloten om minder kleding te gaan kopen bij de kringloop, tenzij het echt echt mooi is, voorheen kocht ik gewoon maar even, maar nu denk ik toch eerder 3 keer na.

Ik ben gisteren eindelijk naar de Zara gegaan, met moeite van anderhalf uur 3 keer passen, 2 dingetjes kunnen vinden. Mijn ervaring bij Zara (kan voor ieder verschillend zijn) is dat je bij elke model moet passen, het zijn geen vaste maten. Je moet echter alles passen, bij de H&M heb ik dat dus niet. Ik kan gewoon kopen zonder te passen, hoe lekker is dat, zo'n drukke winkel met zo weinig paskamers, ik snap dat niet, qua verhouding klopt dat niet vaak. Ze willen iedere muur gebruiken, want dat kost geld, maar paskamer met ongeduldig klanten kost ook geld. Maar goed, ik heb mijn broeken nog gepast en echt 1 spijkerbroek zit mij echter als gegoten, alsof die gemaakt is voor mijn lichaam. Dus ik ben nu al benieuwd naar een andere jeans. Ene model moet ik groter hebben en ander model moet ik kleiner hebben, het is verschillend, dus ik heb nog wat tegoed over, dus wie weet vind ik weer een leuke jeans, alleen moet ik slim gaan winkelen, als de vakantie voorbij is en op de vroege ochtend. Maar de tops en truien vind ik nog steeds duur voor een sale periode, en ook te tuttig, ik heb het idee dat het me ouder maakt ofzo, ik weet niet, ik ben niet van de bloemetjes. Ik vind ze heel leuk staan bij andere meiden of vrouwen, ik ben meer van de grove stoere maar toch vrouwelijk... maar goed, ik ben echt blij met moeite dat ik toch wat leuks hebben gevonden. Als je niet weet wat je moet kopen, koop dan iets basis kleding die je gewoon kan dragen. Bais zoals legging spijkerbroek, witte blouse, zwarte of donkerblauwe vesten/truien. Er hingen ook sjaals maar sjaals van 30 euro vind ik echt zonde, dan liever een spijkerbroek. Tenzij er goeie functioneel portemonnee of tassen. Maar die heb ik helaas ook niet gevonden, te groot en te tuttig en onhandig. Ik heb ook mooie jassen gezien maar dat was duurder dus heb ik me gefocus op basic spullen. Ik ben zeer blij met kruidvat en h&m bonnen hahaha.. Daar kan ik me echter helemaal uitleven. Het blijft toch mijn favoriete winkel! Wie weet gaan we binnenkort weer naar de Zara maar dan in Hoofddorp, veel groter en meer keuze.

Vandaag blijf ik lekker thuis, ga me dingen doen, film kijken, me haren wassen (dat is zo'n klus als je lang haar hebt) huis schoonmaken etc etc en natuurlijk solliciteren als er vacaturen zijn.

Nou het is upper vroeg, ik wens jullie een fijne dag!

liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!