About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 20 januari 2014

Helaas voel ik de

crisis nog steeds. Ik had zaterdag een gesprek gehad bij een dameskledingzaak hier vlakbij mij. Voorheen check ik altijd de alle informaties van het merk en hoe de website gebouwd is en hoe het eruit ziet en wat de boodschap achter het merk staat. Want je moet je wel goed voelen bij dat merk. En het voelde ook prima en het sluit aan op mijn leeftijd, maar goed, ik weet dat het ik het beter kan, maar ik wil eerst zelf even leren kennen. Op gesprek gekomen, heel aardig vrouw, al jaren in dienst, en ze was gelijk up to date duidelijk wat het inhoudt en waar ze mee bezig zijn. Helaas is dat wel weer een franchise, wat op zich niet verkeerd is. Maar vele franchisers zijn failliet geworden en of ze zijn dramatisch aan het inkrimpen, bezuinigen en komen met de belachelijk contracten aan, waar je op dit moment niet veel mee hebt. Helaas, het klinkt hard, maar dan weet je ook waar je aan toe bent. Qua salaris uurloon sloeg nergens op, want zoals ze het kan lezen, kom ik van de hogere functie af en voor mij maakt het principe niet uit hoeveel ik verdien maar het moet wel meer zijn dan wat ik van de uwv krijg. En als het nog minder wordt en het gaat aangevuld moeten worden via de ww en dan nog de belasting, nee, dan zeg ik nee. En je krijgt geen vaste contracten aangeboden, hoe goed of gedreven je bent, het is no-go meer. Dus ik vraag me dan af, waarom zou je dan jezelf in een bedrijf investeren die maar heel weinig geven maar meer van je willen hebben. Voor hetzelfde geldt gaan ze binnenkort (ik hoop het niet) failliet. Maar goed, de procedures gaat ze heel lang overdoen, de functie is pas in april vrij en daar heb ik heel weinig wat aan, ik kan die baan wel gaan proberen maar ja, straks verdoe ik mijn tijd daardoor voor niets, je weet in je achterhoofd dat je toch niet lang kan blijven, al heb je een tenminste een baan en geen gat in je cv maar toch, nee, ik moet in mezelf blijven vertrouwen dat het goed komt, maar ik weet in ieder geval dat ook zulke zaken voorkomt. Vooral hier waar ik woon, is het bagger slecht voor de retailers. Logisch dat ze 4 stappen achteruit zijn gegaan, het zuiden doen het namelijk goed! Props! Anyway, ik ga gewoon verder kijken en weet ik zeker met volste vertrouwen dat ik zeker goed terecht gaat komen. De week daarop heb ik weer een gesprek en voor die bedrijf wil ik wel volledig gaan, het zijn namelijk een grotere bedrijven met diverse merken. En breed uitzicht. En dat vind het qua voor de toekomst stukken beter. En hopelijk komt het goed. Vast wel, ik ga me best doen, en meer kan ik niet doen. Er was een wijsheid van een zinnetje, teleurstelling heb je niet, want je hebt die baan nooit gehad, dus je bent niets afhankelijk van hun. Ik probeer wel minder met mijn emotionele te benaderen. Ik fantaseer veel, ja, logisch, daarom zie ik er ook jong uit haahahha.. Altijd bij gesprekken zeggen ze allemaal, nou je ziet er niet uit voor je leeftijd, ik had je jonger geschat, soms denk ik, ja dat is positief of nee, dat is niet goed. Het hangt echt ervan af, dat je beetje geluk moet hebben. Want er zoveel mensen die naar een leuke baan zoeken.

Gisteren zondag hebben we heerlijk vermaakt, mensen kwamen langs en bleven eten, dus ik heb maar iets makkelijks gemaakt, wat iedereen mee kan eten. En daarna even film gekeken op me lappa en toen waren we weer even lekker knus met z'n tweeën. Ik was achteraf wel erg moe opeens, aangezien ik niet veel uitspookt hele week, maar ik was moe, alsof mijn energie was opgezogen ofzo. Dus ik ging op tijd naar bed en ja hoor, plastijd in me hersens, ik moest opstaan en voor ik het weet, was ik weer klaar wakker. Dat is zo balen, als je weet dat je moe bent, je gaat op tijd naar bed en je moet plassen, kom ik niet meer in slaap, zo vervelend! Ik heb dit sinds een 5 maanden al en zo lang slaap ik eigenlijk niet zo goed, ene keer beter dan een andere. Maar het is zo belangrijk dat je goed moet slapen en goed uitrust, voor je heldere geest en lichaam. Alles heeft z'n herstel nodig, ook je huid gaat op achteruit, manier van leven, verwaarlozen jezelf. Dat wil ik niet! Ik denk dat ik straks nog wel even ga liggen, want ik voel me weer erg gaar aan het worden, dat is zo nadelig van te vroeg opstaan, maar liggen woelen helpt ook niet en ik wil me vriend niet wakker maken. Maar goed, ik heb wat youtube gekeken, blogs gelezen, me nagels gelakt, mail gecheckt, me rekening gedaan, dus op zich heb ik wel wat nuttig dingen gedaan. Verder wil ik nog mijn kadokaart aan me zus verkopen, want ik heb daar niets mee en geld kan ik wel goed gebruiken. Dus ik ga lezen en proberen te slapen. Hopelijk stukken beter.

Nou goedemorgen zou ik zeggen, voor de mensen die moeten werken, veel werk plezier, maak er wat van, al is het even moeilijke maandag, de dag is zo voorbij, hou jezelf bezig , al heb je niets te doen, hou je bezig, voor je het weet, lig je al weer in je warme bed!

Fijne maandag en liefs en we hebben geen BLUE MONDAY, we hebben a LOVELY MONDAY!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!