About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 25 maart 2014

En hier is numbero

two! Twijfels! What else?

Voordat ik mijn gedachten weer loslaat, wil ik eerst deze plaatjes met jullie delen. Soms zijn die quotes zeer gepast op bepaalde momenten, soms heb je die woorden gewoon nodig om te lezen en in je NU te gebruiken en te denken en niet afdwalen naar de negatieve gedachten. Lees het voor jezelf, al voel je er niets voor op dit moment maar misschien wel over paar weken.

Geeft de tijd, tijd kent geen tijd, wij, mensen maken er 'n tijd van, van tijd twijfelen we over onze doen, onze daden, onze gedachten, tijd brengt ons ergens naar toe waar we willen zijn maar de tijd kent geen tijd, die tijd maak jij dat zelf.

Tijd zegt niet dat je om 12 uur moet gaan slapen, dat zegt jij. Tijd zegt niet dat je morgen vroeg op moet, dat zegt jij. Als jij niet aan de tijd verbonden wilt raken, handel het dan anders. Door te beseffen wat je NU aan het doen bent. Dat je beseft dat je even geniet, of langer zelfs. Besef je wel dat jij zonder moeite je adem kan halen? Besef je wel dat je gewoon een dak boven je hoofd hebt? Dat je gewoon kan eten? Dat je gewoon lekker in je bed kan slapen, dat je morgen weer naar je werk kan? Besef je wel wat je hebt, op dit moment, al die momenten, al die behoeften? Al die 'TIJD' dat je daaraan aandacht had besteden? Besef je dat wel??

Wees wakker, kijk even om je heen. En voel dat je leeft!

Dit kwam ik even tussendoor tegen. I still like Frozen!!! 'Let it go - Let it go...'

Daar zitten we allemaal een beetje mee, je zelfvertrouwen. Ene moment heb je het en ander moment ben j het kwijt, maar eigenlijk zit het altijd in jou, alleen op bepaalde situatie en momenten waar je geen controle over hebt en geen zekerheid hebt, dan denk je dat het niet hebt, maar het is er wel. Als je in je diepste naar jezelf kan luisteren vanuit je hart en daarna je verstand, dan weet je het. Het enige wat je moet doen op dat moment: BLIJF BIJ JEZELF, ongeacht wat er ook gebeurt, jezelf omschakelen in een ander persoon die men van je verwacht zou misschien kunnen helpen maar het gaat je meer moeite kosten om zo te houden, dus blijf gewoon jezelf, tegenwoordig ziet men dat er door heen. Dus wees niet bang om jezelf te zijn en stop met denken wat andere mensen denken, het gaat om jou, wat jij denkt is net zo belangrijk! 

Mocht je ergens in de omgeving terecht komen, waarvan jij denkt 'wat doe ik hier?' Zie het als een avontuur, jij bepaalt je eigen stemming, je bepaalt je eigen sfeer, je hoeft je niet altijd aan te passen aan je omgeving, de omgeving mogen ook een keer aan jou aanpassen, zolang jij maar jezelf blijft, spontaan kan lachen en heus wel weet je hoe je gesprekken kan aangaan, schouder naar achter, geen timide houding, niet te arrogant doen of te spelen met je ego, wees gewoon jezelf, het komt vanzelf wel. Een glimlach is al voldoende, de rest volgt vanzelf. Have fun! 

Als dat miertje het kan, kan jij het ook! Denk niet in het klein maar in het groot geheel. Al die processen die je moet doorstaan, heeft altijd een goede reden. Ooit kom je erachter wat de reden is. Iets kleins beginnen kan groot eindigen. Dus geniet van je proces, want de einddoel is er al. En leef in je eigen proces, leer van je ervaringen, deel je kennis en gun een ander. Laat je niet gek maken door bepaalde ego's, want dat ben jij niet! Ego's kan je carrière misschien wel een boots geven, maar als je keihard op je bek valt, dan vangt de ego je niet op, maar wat dan wel? Jij! Hou altijd bezig met je JIJ. Laat je ego niet altijd je JIJ gek maken, dat je faalt, dat het eigen schuld is, of wat dan ook. You don't need EGO'S! 

Het naam zegt het al, wees gewoon jezelf, doe wat je leuk vindt, doe iets waar jij voldoening van krijgt, gebruik dingen waar jij gelukkig van wordt, ga niet haten of verwijten maar laat het los, het is verleden tijd en je bent nu hier, je bent hier aanwezig, ook jij bent het waard, zelfvertrouwen houdt in, DURF JEZELF TE ZIJN, ook jouw mening doet er iets toe, jouw gedachten doet er iets toe, jouw kennis doet er iets toe, sta open voor nieuwe dingen, relativeer je in een ander en doe alleen wat jij kan doen en wat je hebt, kan je geven, wat je niet hebt, kan je niet geven maar een luister oor, je open armen, je glimlach, je lekkere kookkunst kan al heel wat mensen gelukkig maken, al is het muziek maken, tekenen, schilderen, oppassen, noem maar op. Ga niets forceren, doe alleen omdat je het leuk vindt, niets moet, alles mag! 
Wees trots op jezelf! Je mag er wezen! 

De reden waarom ik hierover begin, ik wil namelijk graag dit blog kenbaar gaan maken, ik had er eerst niet willen doen, omdat ik graag met een heel nieuw blog wil beginnen, maar ik kon maar geen inspiratie vinden, hoe ik ermee kan beginnen, vandaar, dat ik toch heb besloten en ook door mede van mijn lezeres die mij aanmoedigt om toch te doen, ook ik ben bang voor de reacties van mensen, misschien vinden ze het helemaal niets, misschien schrijf ik wel bizarre woorden, of het is saai, maar als ik hierboven allemaal zelf heb geschreven, betekent dus ook dat ik dit moet door zetten. 

Al bereik ik er voorlopig nog niet veel mee, maar ik doe dit voor mezelf en ik wil het graag delen, ik hou van om iets van elkaar te mogen leren, er is zoveel om te leren, zoveel om te delen, kennis, ervaringen, je weet maar nooit, al is het alleen maar de teksten of de woorden, of paar onzinnige ideeën, of vooral wat ik heel belangrijk vind, om te steunen, een ander te steunen. Ik haat pesterijen op het internet, vooral voor de verschillende mooie Beautybloggers, mede door hun ben ik meer gaan schrijven en ik leer zoveel van hun, dus bij deze...ik waag een poging! 

Geniet van je dag en hopelijk kan ik iets voor je betekenen en andersom ook! 

Liefs! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!