About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 7 maart 2014

Guilty pleasure....

Hebben jullie dat? Ik heb er een hoop! Ik weet niet of de youtube link zal werken, kan het proberen.

Gloria Estefan - I want you so bad...

Whitney Houston - How will I know
Mariah Carey - Vision of Love, haar eerste hit ever! 

karen White - Superwoman

Paula Abdul - rush rush

Dat was het denk ik wel, natuurlijk zijn er nog veel meer, maar dat past eigenlijk niet hierop, maar guilty pleasure is echt, waar je gewoon lekker naar kan luisteren zonder zich te verantwoorden. Ja het is een beetje suck upp muziek, maar ik vind ze wel leuk! 

De stilte, soms is de stilte juist heel goed, altijd maar muziek en geluidjes om je heen kan soms storend aanvoelen, maar vaak helpt jouw favoriete muziekjes door de lastige periode heen, dat je weer even omhoog klimt, dat je even uit je dal komt. En weer verder gaat met je leven en waar je was gebleven. Maar soms is de stilte ook heel goed voor je. Gewoon helemaal niets om je heen, geen afleiding, geen geluid, geen verleiding om je heen, geen pijn, even geen angst voelen, geen verdriet, gewoon met jezelf bezig zijn en dieper binnen gaan in jouw wereld. Jouw wereld waar niemand bij kan. Het is belangrijk voor jezelf dat je goed beschermt tegen de negatieve energieen van buitenaf. Soms zuigen ze je helemaal leeg of soms krijg je nieuwe energie, soms is het positief en soms is het negatief. Ga zelf uitvinden wat je voelt, maar zweef niet te lang, blijf in evenwicht en komt met helder gedachten naar buiten en je zult vanzelf de keuze maken die bij je past. Al moet je daarmee iemand mee kwetsen of de cirkel breken of grenzen trekken, soms kan het gewoon niet meer. En soms moet je gewoon nee zeggen. 

Schijt hebben aan iets of iemand, vind ik soms best moeilijk. Schijt hebben aan mensen waar ik niets mee heb kan ik het makkelijk doen dan bij de mensen die ik echt ken, schijt hebben aan iets, is en kan soms een positieve uitwerking hebben, je denkt niet meer met angst mee. Je denkt gewoon voor jezelf, waarom zou je jezelf verwaarlozen? Heb schijt aan wat mensen denken, zou je denken, soms moet je dat ook gewoon doen, gewoon schijt hebben, wat kan het mij nou bommen! Ik zeg maar wat, maar natuurlijk kan niet op alles schijt hebben, maar hoe je kleedt, hoe je kapsel eruit ziet, hoe je rijdt, wat je zegt of wat je doet, soms moet je gewoon echt schijt hebben! En doe wat jij zelf leuk vindt. Mensen hebben gewoon hun meningen klaar, soms is meningen goed, opbouwend, leerzaam maar soms kan een mening van een ander zo kwetsen overkomen en beperken. Mensen die gauw beoordelen, beperken zichzelf. Ze beperken jou niet maar meer zichzelf. Ze staan er niet voor open, soms hebben mensen hun paardenkleppen op, die willen alleen zien wat ze willen zien en willen alleen de juiste waarheid horen dat het voor hen goed klinkt. Maar daarom kan jij zelf op de rem staan en bij je eigen mening blijven. Als jij dat leuk vindt, prima. 

Soms kunnen mensen zich goed verbeelden in een bepaalde ziekten of allergieën. Maar naar de diepste oorzaken kijken ze niet, dat durven ze niet aan. Je wordt niet zomaar ziek of niet voor niets ben je ziek of heb je soort van allergieën of uitslag of wat dan ook, tenzij je echter getest was door een arts. Maar vaak door stress, oververmoeid, ongelukkig, depressief kan een ziekte opwekken, zoals last van je krampen, buikpijn, misselijk, hoofdpijn, en nog vele andere lichamelijke klachten of ineens spierpijn waar je nooit spierpijn van krijgt, dat soort dingen. Het is goed om naar je lichaam te luisteren. Als je al die jaren en maanden niet hebt geluisterd, denkt de lichaam ook, OK, JE WILT NIET LUISTEREN? HIER! BAM! En ineens sta je stil, je kan geen kanten op, je kan niet vooruit, achteruit of ernaast eraf stappen, je bent gewoon ziek, klaar, punt, liggen! En niets doen! Even tot je zelf terug komen, HALLOOOOO BEN JE DAAR??? 







Maar goed, je kan ook gewoon een keer goed ziek zijn, goed voor je weerstand, dan is ie weer bijgewerkt voor de volgende seizoen. Dus bij deze is de stilte helemaal niet erg. Het kan angstig voelen, eenzaamheid, verdriet maar het kan ook een opluchting werken, pff...even geen hond mensen en kinderen om me heen, gewoon volledig helemaal jezelf zijn! Even jezelf opladen is goed voor je! Maar goed, ik laat het hierbij! 

Wens je alvast een heerlijk weekend! 

Ik doe me best! Liefs! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!