About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 6 maart 2014

Zijn jullie gevoelig voor de verleidingen

in je dagelijkse leven? Verleiding heb je in alle vormen. In eten in kleding make up auto s huizen ect.. maar verleiding tussen n man en n vrouw voorbeeld. Dat vind ik t meest misschien lastige onderwerp, dus begrijp me niet verkeerd. Ieders voor zich en ik wil absoluut niet bekrompen of te kortzichtig overkomen. Mijn ervaringen over de vriendschap tussen man en vrouw geloof ik er niet in. T ene kunnen er wel mee omgaan en n ander niet. Ik heb hier gewoon geen goeie ervaringen meegemaakt. In t begin toen ik nog jonger was (ahum) met me naieve denkwijze, vond ik t alles best. Ik had vertrouwen in hem en haar. Voorheen had ik meer vriendschappelijke vrienden en n paar meiden. Kon ze op 1 hand tellen. Vriendschap met mannen was voor mij ook echt vriendschap, meer ook niet, maar helaas bleef het nooit op een langere duur. Ik was meer echt een One of the Guy, kon gewoon met alles met praten, kon zeggen wat ik dacht, kon doen waar ik zin in had, hoefde me niet altijd maar een meisje van of een zorgzame vriendin te zijn. We konden echt over alles praten maar dan ook alles, onderwerpen ga ik niet zeggen, want dat is helaas niet gepast voor dit blog. Maar jammer genoeg is er wel altijd 1tje die gevoelens begin te krijgen voor mij of ze vinden me te leuk of ze gedragen zich anders of ze hebben een vriendin die het niet zo leuk vind (dat snap ik wel, al doe ik er niets mee, je kon me wel een manwijf noemen) maar er was altijd wel een issue geweest. Maar goed, tot ik zelf een vriend kreeg. En echter helaas al mijn 4 exen zijn allemaal niet voor niets exen! Helaas, door hun te doen dacht ik dat het aan mezelf lag, ben ik te lief, ben ik te naïef of te vertrouwend, ik vond het niet erg dat me ex vriend met meiden omging of bij hun bleef slapen, maar wat ik niet wiste, was dat er altijd spanning was tussen die vriendschappen van me exen. Ze zeggen allemaal, 'me goeie vriendin, we hebben 'n band, ik heb haar eerder leren kennen', weet je dat vond ik echt geen probleem, vond het prima, wilde haar ook leren kennen, echt, maar helaas!!! ... achteraf gezien.. deed hij iets of (alle 4) achter mij rug om... helaas...spijtig, moest ik het weer meemaken en ik had op gegeven moment klaar mee! Er is altijd een spanning tussen man en 'n vrouw, voor meiden die het nu lezen, ik wil je niet bang maken, het is mijn ervaring, en als jij wel goeie ervaringen hebt mee gemaakt, houden zo. Niet iedereen is zo, maar mijn schade in vertrouwen is gewoon weg, kwijt geraakt. Het is een gevoelige onderwerp voor mij geweest en ik ben heel zuinig op me zelf op dat gebied, ik heb wel vrienden maar dan meer een vrienden stel, geen vrienden meer, doe ik er niet aan en wil ik ook niet, sommige zakelijke relatie houd ik het wel afstand vriendschap, zoals ex collega's, ik heb daar niets mee, ik spreek niet met ze af en ik heb er geen behoefte aan. Het is voor mij klaar, en het past niet bij mij. Maar verleiding is er overal, waar je ook bent, het hangt er vanaf hoe jij er mee omgaat met zulke dingen. Wees eerlijk en open en geeft toe maar laat het ook los, als jij niet zo bent, dan ben je niet zo, ogen heb je om te kijken, praten kan je, maar de verdere handelingen heb je zelf in de hand, als jij dat er iets meer wordt tussen die diegene en jij en je weet dat het niet toepasselijk is, denk er goed over na, zoek je spanning of is je leven zo saai of sleur en zoek je uitdaging, prima, ga dan iets anders zoeken zonder iemand te kwetsen, al is je gevoelens misschien al heftig en je wilt het, alsjeblieft, ik raad je het aan, zoek even een andere richting op, zodat je geen spijt krijgt van wat je hebt, gedaan maar als je toch wilt, zelf weten. Maar goed, je hebt het zelf in de hand, ik geloof daar niet meer in, maar als mijn partner daar behoefte aan heeft, moet hij dat vooral doen, je kan die persoon niet tegen houden, hij/zij zijn niet jouw bezit, ze moeten zelf leven, zelf kunnen bepalen, het is hun leven, maar vergeet niet, het wilt niet zeggen dat jij geen haar beter bent, het betekent gewoon, dat het aan hun ligt, niet aan jou, als jij wel tevreden bent met wat je hebt en met wie je leven opbouwt, houden zo. Mocht diegene toch ergens op zoek gaan, dan is het klaar, dan weet je het ook, maar alsjeblieft, het hoeft niet altijd aan jou te liggen. Natuurlijk heeft elke kant van z'n verhaal 2 kanten, maar op zoek gaan naar afleiding wilt niet zeggen dat het kan, praat er over, doe er wat mee en wees eerlijk, ga er even tussenuit met z'n 2en of ga jezelf vermaken met iets zonder iemand te moeten kwetsen, vrouwen en mannen willen beide aandacht, als ze de aandacht thuis niet kan krijgen, gaat ze buitenhuis zoeken, of internet contact of weet ik veel, je hebt tegenwoordig Tinker iets.. Maar goed, wees eerlijk voor jezelf, het leven is te kort daarvoor en als je niet gelukkig bent, moet je er zelf wat aan gaan doen, niet een ander, geluk komt van jouw zelf en niet vanuit een ander, wat een ander voor je kan doen, waardoor jij gelukkig bij voelt is mooi meegenomen. Maar dat is mijn ervaringen, nu op dit moment dat ik er niet in geloof tussen de vriendschap van een man en vrouw. Al vertrouw je je partner volledig, en dat moet ook, dan is er altijd wel iets achter de hand, misschien niet van je partner maar van een ander, maar het is belangrijk dat je je partner vertrouwt, al is het puur zakelijk, probeer er niet te veel achter te zoeken, blijf bij jezelf en hou jezelf bezig met andere dingen, waar jij geen tijd hebt om erover na te denken.

Laatst zag ik op een twitter over vreemdgaan, hoe je het ontdekt dat je vriend vreemd gaat, dat vind ik namelijk erg kortzichtig, want het is altijd een HIJ die het doet, maar kom op, we leven nu in het jaar 2014, ook VROUWEN gaan vreemd, het is waar, ze zijn nog erger dan de mannen zelfs, ze hebben zelfs 'knuffel-vriend' (ik noem het maar zo, maar vrouwen van mijn leeftijd, weet wat ik bedoel) of ze hebben een geheime relatie met een collega, zogenaamd, ik moet langer doorwerken of hij heeft me nodig met een artikel, onzin! Wist je dat vrouwen 3 keer beter kunnen liegen? Beter de gevoelens kan verbergen dan de mannen, en dat de vrouwen beter op let wat ze doet, alsof een oscar in hun hoofdt en alles uit de gebakken lucht kan verzinnen? Ja, geen bullshit, het is gewoon zo, tegenwoordig doen vrouwen ook wat de mannen doen, 'netwerken'... Tuurlijk meisje, ga jij maar netwerken... Contact verslaafd, sociaal verslaafd, je openstellen voor zogenaamde vriendschap, maar uiteindelijk wil je z'n baan hebben, of weet ik veel, de zogenaamde de ideale stiefmoeder spelen. Dames, kom op, wees eerlijk en clean, voor jezelf, als je zin hebt in een afleiding of wat dan ook, ga naar een leuke 'speelgoed' winkel of maak duidelijke afspraken met jezelf wat je wel en niet wilt, en doe het alsjeblieft niet met iemand die getrouwd is of samenwoont of die een vriendin heeft, uiteindelijk laat JIJ hem bepalen wanneer dat gebeurt, voel je dat beter? Een 2e handswinkel meisje? Ik zou het niet doen, laat je door je ego niet te gek maken, zoek verder of vindt verder maar valt die mensen niet lastig, laat het, het heeft geen zin, en mocht het wel goed aflopen, dan heb je geluk, maar TOCH ZUL JIJ IN JE ACHTERHOOFD HEM NIET VERTROUWEN, OMDAT HIJ HET PRECIES GEDAAN HEEFT MET JOU BIJ EEN ANDER!  Dus bij deze...

Een zeer fijne dag! Kom op, je kan het beter!

Liefs!

1 opmerking:

  1. Inderdaad! Mooi gezegd, want uiteindelijk gaat er toch iets knagen, want tsja, wat hij met jou heeft gedaan kan hij ook weer met een ander doen. Been there done that!

    BeantwoordenVerwijderen

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!