About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 13 maart 2014

Random day part 2

http://www.nu.nl/ondernemen/3725191/kruidvat-en-etos-discrimineerden-bij-verkoop-melkpoeder.html

Echt waar, nu ik dit lees? Natuurlijk zijn er heel veel andere dingen die niet kloppen, maar helaas maak ik dat wel de laatste half jaar mee, nu in deze tijd!! Apart he! Ik vind het heel frappant dat dit toch gebeurd, ik snap aan de ene kant wel, waarom ze het doen, maar wie zegt dat alleen die aziatische vrouwen doen? Ook andere mensen kunnen het doen, dubbel inkopen en dan doorverkopen? Wat dacht je van de blanke mensen die het ook doen, die ook familie in Azie hebben wonen of Aziatische kinderen hebben geadopteerd of wat dan ook, of andere culturen, die doen het allemaal toch! Het is zo bekrompen en kortzichtige manier van mensen behandelen, wie ben jij om te bepalen wat wel en niet kan of mag. Ik snap best dat je wel eens verkeerde keuze kan maken maar om op die manier daardoor te zeggen, aan jullie "Aziatische mensen"? Really? Really? Jij die altijd babi pangang met bamie bestelt en geen sambal erbij wilt maar wel glatis kloepoek? Matherfuckers! Maar goed, zal ik me moeten opwinden hierdoor, ja en nee, maar ik ken en weet hoe het is, wij aziatische mensen/vrouwen/mannen, we trekken onze bek niet open, we laten het hierbij zitten, terwijl andere culturen juist wel heel erg op aandringen om gelijke rechten te behalen, dus ja ik moest wel iets op FB zetten, want dit kan echt niet en dat geldt ook voor andere culturen. Ik kan hier echt uren op pleiten over dit soort onderwerp, maar het reikt eigenlijk nergens naar toe maar het is wel een goed punt voor mijn ander blog, waar ik dit soort onderwerp wel kenbaar ga maken. Ik merk al aan de reactie op de NU.nl hoe men (blanke) reageert op dit soort bericht, of ze zijn er voor je of ze zijn tegen je, het zijn wel onwetendheid gedachten van dit soort iets waar ik geen naam kan verzinnen die dus NIET bestaat, maar helaas wel aanwezig is. Ik heb ook mijn voorkeuren op bepaalde culturen en het zijn geen verzonnen gebeurtenis en het gebeurt gewoon in het dagelijkse leven en ze geven het ook toe, voor die culturen ben ik zeer op tegen, ze verpesten het maatschappij en voor mensen die wel hard moeten werken voor hun leven en geld. Maar goed, ook dat hou ik me nu even in. Daar zitten natuurlijk ook een stuk achtergrond bij waardoor die mensen zo zijn, of ze zo zijn geboren of aangeleerd, weet ik niet.

Ik heb zelf wel moeite mee hier in deze stad, waar ik nu woon, voelde ik me wel eens gediscrimineerd door de mensen, meestal door de blanke vrouwen, ze kijken op je neer, alsof je niets bent of alsof je onzichtbaar bent, en soms kijken ze vriendelijke naar je, maar je voelt die ogen eruit spijlen en ja dan weet je het al. Ik dacht bij mezelf, wat heb ik jou aangedaan op dit moment? Misschien hebben zij in het verleden vervelende dingen meegemaakt, dat kan, maar om over 1 kam te scheren dat iedereen zo is, dan ben je echt bekrompen. Ik laat het ook hierbij, ik laat MIJN KARMA haar werk doen, ik vergeef ze, ze kunnen het niets aan doen, ik ook niet en ik denk dat ze zeer dankbaar moeten zijn met mijn gedrag en houding, want zodra ik mijn bek open trek dan ben ik geen zachtmoedige zachtaardige mens zoals iedereen het ziet, als een lief klein aziatische vrouwtje? Dan vergis je je enorm! Zodra je aan me vriend komt of aan me kind, dan ben ik geen Aziaat maar een HEKS dat je gewenst had om nooit mij tegen was gekomen!

Good luck! Liefs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!