About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 18 maart 2014

Op repeat....(shameless) Ja ik ben nog steeds een klein meisje

Frozen!! Ik kan uren naar Frozen luisteren, die tekenfilm heb ik nu al een paar keer gezien, de liedjes en muziek achtergrond, heerlijk! Vooral dat ene stukje van 'Let it go'... het vertaalt namelijk precies hoe ik me nu voel.

Ik weet niet of deze geaccepteerd word om te mogen kijken op mijn blog maar anders kan je ze goed bekijken op YouTube! Wie kent ze niet? Het is zo populair, hoe oud je ook bent, het maakt niet uit, daarom is het belangrijk om je eigen kind eigen te mogen zijn, al ben je alleen of whatever, waar je ongecharmeerd naar kan blijven luisteren, het brengt toch weer iets naar boven. 

Verder zijn er aantal dingen die mij een beetje dwars heeft gemaakt en ik probeer het eigenlijk los te laten en niet zo ver laten komen over mijn emotionele gedoe.Vorige week heb ik jullie laten weten dat ik met een sollicitatie bezig ben, het begon op zich goed, maar op ten duur, kom je erachter wat je echt zwakke plekken zijn of waren en wat de reden was waarom ik steeds niet werd aangenomen. Op dat moment moest ik wel erkennen en toegeven dat het inderdaad zou kunnen zijn, maar toch nog knaagde mijn gevoelens daarop tegen.

Het is wie ik ben, ik kan me wel anders voordoen in deze materialistische kapitalisme wereld, waar ik me eigenlijk niet mee wil mengen maar soms heb je geen juiste woordkeuze om op de juiste manier te laten zien dat het anders kan. Maar goed, het zegt wel weer iets over mezelf en ik heb er weer wat anders geleerd, hoe je wel en niet moet communiceren, maar ik weet uit de diepste van mijn hart, uit mijn eigen IK op die bewuste uur, dat ik gewoon sterk bij mezelf moet blijven en als ze niet anders willen, ja dan niet. Ik ben niet van de Jackpot, al vind ik mezelf wel een 'JACKPOT', ze weten niet het op bepaalde manier mee om te gaan. Dus denk er aan, dat het niet altijd aan jou hoeft te liggen. Vele bedrijven hebben een ideale totale beeld gevormd wat niet bestaat en het is gewoon zo!

Maar goed, ik heb a.s. vrijdag weer een gesprek, het wordt een lange procedure, maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin meer in, maar ik wil toch proberen, misschien dat het dit keer anders gaat uitpakken. Ik zal ze goed informeren ,wat de beperkingen zijn in mijn inzicht op de zakelijke gebied, ik ben meer een menselijk manager ipv een target manager, het is gewoon zo. Het is niet voor niets dat ze een jaar bezig waren om en goeie storemanager te zoeken, dus het zegt al iets over hun zelf. Ik weet niet of het goed idee is om een kritieke feedback te geven aan je werkgever, terwijl je eigenlijk aan het solliciteren bent, maar ik heb 1 voordeel 50%, omdat die werkgever mijn ex werkgever is van mijn vorige functie van 10 jaar terug. En ik weet dat zij mij kent en heel graag met mij wilt werken, ze weet hoe ik in elkaar zit, maar ik ben natuurlijk wel wat sterker geworden, sta steviger in mijn schoenen, dus het is een voordeel dat ik het zou durven om te zeggen wat ik er van vind en wat ik voor hun mag beteken, uiteindelijk moet je elkaar kunnen uitdagen.

Ik denk wel dat ik heel wat voor hun kan betekenen, als ze het aan durven met mij. Misschien is het niet goed idee, maar ik doe gewoon wat juist is en waar ik geen spijt van zul krijgen. Anders blijft het mij dwars zitten en trouwens, het is MAAR WERK! 

Dus ik hou jullie na vrijdag op de hoogte wat de uitkomst gaat worden, mocht ik nog geaccepteerd worden zoals ik ben, dan heb ik nog een gesprek met de bigboss maar dan in het engels!!! HOE SPANNEND!! 

Soms moet je niet als n ego denken maar denk vanuit jezelf. Ego kan je inzichten in n anderen beperken waardoor je zelf niet helder kan nadenken waar t over gaat. En blijf je koppig doen in dingen dat nergens op slaat. Soms is t ook goed om even de stap terug te nemen en aannemen dat t leerzaam punt kan zijn. Maar je hoeft niet altijd te accepteren dat t zo is. Als je zeker bent en weet wie je bent en wat je niet wilt zijn, wees dan duidelijk en concreet maar ga niet in tegenstrijd.

Bedrijven zijn eenmaal de keiharde business en ja t is aan jou of je het aan kunt. En vooral belangrijk of je t echt leuk vindt! Je bent niet voor niets uitgenodigd, je CV toont aan dat je die capaciteiten hebt en dat je ervaring hebt op dat vak gebied. Voor beide kanten kan n positieve uitkomst worden of juist niet. Maar denk erom, het hoeft niet altijd aan jou te liggen. Dus twijfel nooit meer aan jezelf, blijf in jezelf geloven en vertrouw hoe dan ook, dat goed komt. Mocht t niet zo zijn, dan ligt er iets anders op je pad te wachten en mocht t wel goed zijn,dan is t mooi meegenomen. Neem niet alles serieus of te persoonlijk maar blijf wel daadkrachtig in je eigen doen! En anders..NEXT!!


'Nuff said'


That's it! Keep going keep moving, keep your head up and go for it!! 

Liefs! Ik doe me best! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!