About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 19 maart 2014

Stemmingwisseling ...hoe vervelend

is dat??

En zo sta je op en zo voel je nu, en na 'n uur is je stemming helemaal overslag in een ander persoon! Hoe dan? Hoe kan dat ineens, heb ik een kortsluiting, is me hormonen in de war? Je kan niet altijd op je hormonen afschuiven, die doen ook maar hun werk, maar jouw gedachten kracht kan het wel je uur, je dag in de war maken. En zo pleeg je je telefoon, je hele positieve instelling is in 1 keer weg gevaagd. Zomaar, voel je je kapot verdrietig, teleurstelling in jezelf voel je omhoog opkomen en denk je dat je het last bent voor iedereen... Hoe moet ik hiermee omgaan?

Geen idee, ik laat het gewoon uitkomen, maar wees bewust dat je die gevoelens hebt, maar die gevoelens kan je ook laten relativeren, stap uit die gevoel, en bekijk het objectief ernaar. Is het wat? Wat wil die gevoel je ermee zeggen? Wat is de boodschap hierachter? Leer ik wat van? Is het flashback of is het waarschuwing of verwerking van loslaten of je voelt dat je faalt, bekijk het op afstand. Jij kijkt naar je gevoel. Het wilt iets zeggen maar je moet zelf uitvogelen. Haal rustig je adem en blaas het goed uit. Is goed, laat het maar gaan. Tot je weer rustig bent, dan kan je weer verder gaan, blijf niet te lang analyseren, dat werkt ook niet. Het kan je ongevraagde emoties verhogen, en dat is niet nodig! 

Oorzaken kan heel verschillend zijn, maar daarom is het goed om te weten wat je voelt en wat je ermee doet. Je kan het vasthouden, jezelf nog meer verdrietiger maken, jezelf nog meer als een 'slachtoffer' laten voelen, jezelf zo onmacht laten voelen, jezelf verwaarlozen voor niets. Niemand die dat doet, behalve jij zelf! Dus waarom zou je het doen? Misschien kan je wel een hulp middel gebruiken, zoek iets wat jou kan afleiden van die gevoel. Het is niet de bedoeling dat je weg moet stoppen, het is goed om te weten maar je moet niet lang blijven hangen, je moet er wel wat mee doen, anders blijft dat gevoel steeds terug komen. Maar soms kan je hulpmiddel een tijdelijke houvast zijn, om jou van dat gevoel af te leiden, voordat jezelf weer onderdoor laat komen voor niets. 

Die energie dat je eerder had, kan je weer laten opkomen, beheer je positieve energie ipv je negatieve energie. Die negatieve is zo makkelijk te krijgen, en die komt soms ongevraagd in je hoofd terecht, of ongevraagd binnenkomen en gelijk in je koelkast gaat kijken wat nog te vreten valt. Nee, dat soort moet je buiten laten, ze zijn niet meer welkom. Alleen het positieve mag naar binnen komen, want die brengen altijd iets goeds mee, al is het Liefde, zorg, warmte, alles is goed is welkom. Die moet je koesteren, goed ermee omgaan, leer van de liefde. Leer van de warmte, laat geen haters in je hart komen, haat jezelf niet, het is niet zo, HET houdt heel veel van jou, HET accepteert zoals je bent, HET is er voor je, HET kan soms je deuren openen, HET is er altijd aanwezig, ongeacht wanneer dan ook. 

Je hebt je eigen wijsheid, gebruik die dan goed, niet alleen aan een ander geven maar aan jezelf. Het is zo gemakkelijk gezegd dan gedaan, maar transformeer eens jezelf naar jezelf. Praat tegen jezelf, met je favoriete muziek op de achtergrond en creëer een happy time met jezelf. Dus stap uit die onzinnige stemming en ga meteen leuke dingen doen, maakt niet uit, als je trek hebt in een patat, ijs, of tekenfilm of kindermuziek, of dansen als een malle, zing zo hard in de badkamer, hoor jezelf galmen door het geluid, whatever, doe happy things and happy time, je zult zien, dat je niet meer bezig bent met dat ene. Het is weg en zou bouw je het op, tot die zelf weet, dat hij niet meer gewenst is! 

Blijf bij jezelf. gevoelens komen niet zomaar, soms is het boodschap of een wake up call, of iets wat je uit angst zelf hebt gecreëerd, niet meer doen!!! Ik moet het ook doen. Wat ik hier allemaal schrijf, doe ik het ook voor mezelf, het noemt ZELF THERAPIE!! 

'you' = negatief/ materialistisch buitenwereld/ maatschappij die je mee laat sleuren, onbewust dat jij er mee doet, soms heb je geen keuze, maar blijf sterk bij jezelf, hoe meer jij kan zijn, hoe beter voor de wereld kan zijn, al weten ze het nog niet, maar ooit, zeker weten, zullen ze het achter komen. Wees gewoon lekker jij, gewoon wie je bent, jij bent het waard, jaloezie, haters en al die 7 zonden nee, niets mee te maken, die ego, laat gaan, die heb je niet nodig, niet alles hoeft zwart/wit te zijn, soms moet je wat overwegen, maar dat is lastig soms bij iemand als ik, ik ben een weegschaal en ja ik weeg me als een malle, maar ik weet door deze 'ZELF-THERAPIE' kan ik me zelf op goede weg helpen. Hopelijk kan ik jullie hiermee een stukje mee helpen. 

Dus JIJ, IK WENS JIJ EEN FIJNE DAG NOG!!! 
nog een keer! 

Liefs! Ik doe me best! 





1 opmerking:

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!