About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

woensdag 19 maart 2014

Let it go......

Blame it on Frozen... Ik luister er alleen maar!!! En de laatste tijd luister ik ook vaak naar Beyonce 'Drunk in Love'... beetje suckupp maar heeft wel een lekker dansbeat. In de badkamer voorbeeld hahaha..

Blijf er maar luisteren, gewoon, in het begin klink het misschien niets voor jou, maar hoe vaker je luister, je blijft luisteren, het is best aanstekelijk, al ben ik niet meer van die commerciĆ«le gedoe maar deze vond ik wel ok tot nu toe. Net als met Rihanna waar ik een tijdje mee dood heb geluisterd. 
Je kan ook op www.yourepeat.com dan kan je dezelfde muziek blijven luisteren, best cool, eigenlijk! 
En zo kan ik oneindige naar Frozen luisteren hahahha...

Maar goed, even over iets anders. Sommige dingen zijn of lopen niet zoals je wilt, tenminste, als je iets wilt bereiken met jouw passie of jouw creatie wat soms niet echt uit kan komen. Ik hoop dat je me beetje kan volgen maar ik merk bij vele dingen en ook om me heen dat je alleen gelukkiger voelt door de dingen te doen die je leuk vindt! En dat het geen moeite kost om jouw ding te doen en te bereiken en te verhogen in hoe jij en wat jij wilt. Als je iets doet wat jij leuk vindt, krijg je alleen maar volop positieve energieƫn van. En ik weet dat het echt zo werkt, als je iets wat je niet leuk vindt, kost je alleen maar meer moeite en energie die je eigenlijk niet weg wilt geven. (ondertussen knipte ik mijn nagels, ik kan niet met lange nagels typen) Maar goed, even up to date (ik dwaal weer af)

Bedenk daarom als je NU op dit moment kan, bedenk snel wat je eigenlijk leuk vindt, maak een lijst wat je het liefst wilt doen en visualiseer ernaar, droom ernaar, verlang ernaar, vraag ernaar en wie komen die uit, de proces moet je zelf aan de gang zetten, zonder maar iets te doen en te afwachtend zijn, helpt niet, je moet ergens beginnen, al pak je een alleen maar een pen en papier en begint te schrijven, lijsten te maken en die lijsten ga je afwerken en ga je onderzoeken doen en ga je aan de slag, zo begint de proces, maar je weet in je hart dat je die materie al hebt bereikt, want je hebt het al gezien en het gaat uitkomen, het proces ernaar toe werken, is juist leuker, het is juist uitdagender, je leert ander mensen kennen, je leert hoe je moet communiceren, je leert jezelf ontwikkelen, je leert je omgeving anders kennen, je krijgt andere inzichten en daardoor ga je misschien heel andere richtingen op maar je blijft wel bij jezelf, maar de opties zijn dus oneindige soms moet je keuze maken en niet te gierig gaan doen, wees eerlijk en oprecht naar jezelf en je zult de goeie dingen laten komen op je pad.

Vertrouw op jezelf en geloof in jezelf! Hetzelfde geldt dat dus voor mij ook! Al die tijd dacht ik dat die ene functie wel geschikt zou zijn voor mij. Maar eigenlijk wil ik een personal Lifestyle Styliste zijn met fashion. Ik wil iets doen waar ik heel goed in ben! Mensen aankleden met positieve motivatie gesprekken voeren, als het nodig is, met ze meeleven en mee denken, oplossingen zoeken en ze gelukkig maken. Dat is het liefst wat ik wil. 

Even tussendoor, mijn favoriete songtekst van Frozen
I don’t care
What they’re going to say

Here I stand
And here I'll stay

Let it go, let it go
And I'll rise like the break of dawn
Let it go, let it go
That perfect girl is gone

Here I stand
In the light of day
Let the storm rage on,
The cold never bothered me anyway

Maar hoe ga ik dat bereiken? Ook ik moet een plan maken, een lijst maken, serieus gaan zoeken naar de mogelijkheden. Ik weet alleen op dit moment dat je alleen maar even op een makkelijke keuze moet gaan, ergens weer beginnen in de winkel als verkoopster, niet als manager of assistent, ik wil dat helemaal niet, ik wil dat niet zijn, al heb ik die capaciteiten wel maar ik stoor me eerder weer aan mezelf, want het is niet wat ik leuk vind! Het is goed om te weten wat je WEL en NIET wilt, wat je niet wilt, is er niet, wat je WEL wilt, werk je er naar toe. Dus iemand tips? Styliste is zo populair en gewilde vak, net als receptioniste.

Nederland is een klein wereld, je moet jezelf zo doorbreken om bekend te worden. Al ken ik al een paar stylisten maar die breken niet echt door, het is moeilijk, je moet je kapot netwerken, je moet naar uitgaanstenten gaan, je moet gaan 'daten' met mensen die in dat vak zitten, die alles met Fashion te maken hebben, bloggers, beauty bloggers, whatever bloggers, op die manier kom je er in. Of je moet mensen kennen die echt helemaal in dat wereld zitten, die ook voor tv werken en met de BNN werken, maar ik werk liever voor echte mensen, voor mensen die niet zo groot budget hebben en ik werk niet altijd graag met grote merken, ik werk liever met een betaalbare merken, toegankelijker kan maken voor mensen en mensen op die manier bereiken door hun inzet te vergroten, door hun dromen te waarmaken, maar ik moet eerst mijn eigen dromen waarmaken.

Werken voor jezelf is het lekkerst maar je moet discipline hebben en je vast routine vast houden, je kapot netwerken met alle social media. Ik heb niet eens Instagram, of Pinterest wat dan ook is en nog iets. Slecht he! Maar goed, misschien kan ik dat doen voor een goed doel om alvast te ervaren, gewoon gratis, mond en mond reclame, en dan een originele website maken. En trouwens smaken kan enorm verschillen! Dus de kennis moet ik ook bij pakken, de kleur bekennen, de vormen, de maten alles eigenlijk. Waarom was ik niet 10 jaar geleden ermee begonnen? Waarom ben ik altijd een laatbloeier, is dat mijn bestemming? Maar goed, leeftijd zegt niets, al word je wel mee gesleurd door die gedachten. Ik moet mezelf niet gek laten maken! Maar goed, ik moet toch hoe dan ook, eerst een centje hebben om verder te gaan, ik moet eerst in mezelf investeren, zonder cent te makken, kom ik nog nergens. Ik wil gaan sparen voor een goede camera, 2e hands om ermee te beginnen. En ik wil niet dat alledaagse foto's maken wat iedereen tegenwoordig doen. Niet dat het iets mis maar daar maak je geen onderscheid van. 

Ik heb heerlijk gezegd geen zin meer in die gesprek vrijdag, ik weet niet eens of ik er moeite wil gaan doen, maar ja, dan zit ik weer te huis te niksen en te mokken, ik moet ergens beginnen toch! Hopelijk kan ik dan de lasten van me vriend verminderen. Hij werkt zo hard en betaalt ook echt alles, iets wat mijn trots en ego erg aan verstoord. Maar het is nu eenmaal zo en het is niet anders. 


zegt genoeg he! 

Lieve mensen, ik wens jullie van harte, heel veel liefde, succes en goede gezondheid en ik ben jullie hoe dan ook dankbaar, wie het ook is, wees lekker jezelf en trots op wie je bent en geniet van deze mooie dag!! 

ik doe me best! Liefs! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!