About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zondag 18 mei 2014

Balanceren..

zeg je dat zo ? Wat ik hiermee wil zeggen, balans vinden in je leven, in je dagelijkse leven, in alles wat jij doet. Balans vinden tussen werk en thuis. Balans vinden tussen vriendschap en relatie. Al doe ik niet veel aan vriendschappen, merendeels met vrouwelijke echte vriendschappen. Vriendschap heb ik ook met mijn vriend. Hij is mijn man, mijn minnaar, mijn beste vriend, mijn alles, die mij helpt om in balans te blijven houden.

Maar het is niet altijd makkelijk om even er tussenuit te gaan. In de zin van, dat je er even uit kan stappen. Laat het los, laat het los. Zoals ik deze week heb gehad. Ik ben zo moe. Ik ben alleen maar moe, het werk is op zich niet zo zwaar, in het begin was dat wel, maar ik ben er nu gewend geraakt, maar het reizen ernaar toe maakt het zwaar. Al die NS problemen, heb je gewoon geen zin meer om te gaan.

Ik word uitgezogen door die energie en ik doe eigenlijk niet voor mijn plezier en omdat ik het leuk vind, dat moet ik toegeven, ik doe het alleen puur voor het geld. Gewoon even geld verdienen en verder kijken naar wat ik wel wil. Al verdien ik niet echt veel en ik krijg er niet naar betaald voor wat ik doe. Ik word ook niet echt geïnspireerd door dat bedrijf. Ik wil iets doen waar ik volop energie van krijgt en me niet laat opzuigen door die mierenneukers. Maar goed, voorlopig kan ik ermee omgaan, maar ik ben wel verder aan het kijken.

Zodra ik op mijn werk ben, dan ben ik niet altijd volledig mezelf, alhoewel je dat wel moet zijn. Ik ben wel mezelf, maar zakelijk gezien laat ik het niet zien, dat ik er niet mee eens ben en dat ik eigenlijk helemaal niet leuk vind. Het is saai, geen uitdaging en het is constant herhaling, er komt niet nieuws. Al die trainingen, al die standaard procedures en andere dingen, die niet echt eens van belang zijn, misschien niet voor mij, maar voor andere misschien wel.

Maar dan vraag je wel af, wat wil je dan? Nou ik weet wel wat ik wil. Na zoveel sollicitaties hebben gehad, kom ik er steeds achter, wat ik wel en niet moet zeggen. Elke les is mooi meegenomen. Elke kleine mini stapjes raak ik door mezelf geïnspireerd om anders aan te pakken. Want je wilt uiteindelijk je doel bereiken. Wat ik wil is: DICHTBIJ HUIS werken - PARTTIME werken - werken voor een baas die een HART heeft op de juiste plaatst - mij goed BELOOND waar ik GOED in ben.

Deze positieve boodschap zeg ik iedere dag hardop. Het is mijn wens, en ik wil dat het uit komt en geloven dat het uit komt. En het komt ook steeds dichterbij. Deze opstapje wat ik heb gekregen, heeft voor mij alleen maar meer voordeel, ten eerste heb ik zelf nu een baan, ten 2e, weet ik steeds beter wat ik WIL. Ten 3e ik wil balans, een goede verhouding tussen werk, thuis en sociale leven. Ik hoef niet meer diehard hardcore te werken voor iets, ik wil gewoon lekker simpel, met plezier, zonder moeite om te gaan reizen naar me werk toe te gaan. Parttime werken en parttime bloggen en andere dingen doen. Dat geeft mij zoveel meer rust en balans en ben ik ook niet dagelijks moe!

Ik hou er niet van om moe te zijn, iedere dag! Ik wil er niet mee geconfronteerd worden met mijn moeheid. Mijn gezondheid is niet altijd optimaal, dagelijks. Ik moet het doen met levende voeding, die mij in stand moet houden. Het reizen naar werk maakt mij dagelijks moe en dan ook nog eens 8 uur lang marathon lopen op je werk. Ik moet 2 keer zoveel eten om mezelf bij te houden, anders ben ik gewoon kapot.

Ik weet uit mezelf dat ik niet goed bezig ben, maar momenteel heb ik even geen keuze, ik laat op deze manier een ander weg open gaan en ik ben gewoon bezig met iets anders. Maar dit is wat ik wil. Toen ik thuis zat, merkte ik op dat graag weer aan de bak wou en dat is logisch. Maar als je opgegeven moet accepteren dat je met weinige dingen ook plezier kan hebben, geniet je er meer van en heb je ook meer rust en in verhouding heb je alles in balans. Maar nu ik dit weet, dat het weer zo is, wil ik niet eens meer fulltime werken. Toen was het leuk en je ging er ook voor, het was nieuw voor je. Maar ik ken dit vak en werk al ruim 22 jaar, het is niet meer boeiend voor mij, dus ik wil daarbuiten mijn werk iets anders gaan doen en dat is bloggen. Blijven bloggen en schrijven.

Ik ben van plan om een cursus te nemen, maar ik wil niet zomaar iets gaan doen, want ik ken mezelf, ik ben bang dat ik het niet af maak en daarom maak ik er gebruik van, wat ik nu in mijn hand bereik heb, om zelf te leren. Kennis is gewoon eenmaal belangrijk. Je kan er wat mee. Aan jezelf tonen, dat je het kan en niet voor de buitenwereld. Ik wil iets delen en leren van anderen en andersom, dus het hoeft voor mij niet zo'n een bigdeal te zijn om zo groot en succesvol mogelijk te zijn. Je kan met kleine dingen ook succesvol zijn, het hangt allemaal van jezelf af!

Ik ben sinds gisteren begonnen met het lezen van een amerikaanse bassist. Heel mooi en makkelijk weg te lezen boek en het blijft ook boeiend voor mij. Ik ben dol op lezen en ik ben vrijwel nieuwsgierig naar dingen en dat is ook goed voor mijn ontwikkeling. Dus ik focus alleen op leuke dingen. Ik wil mezelf alleen bezig houden met leuke dingen. Die minder leuke dingen heb ik al genoeg gehad en dat hoeft voor mij niet meer. Natuurlijk zullen er dingen komen, dat beetje tegen me zit, maar dat hoort erbij en dat is ook balans. t Houd je up to date.

Dus dit zou voor mij een goede balans zijn in mijn leven. Vaak doen men ook iets buiten hun werk, zoals sporten of hobby's. Dat zijn je uitlaatklep, op die manier hou je jezelf ook in balans. Ik heb helaas geen lichamelijke activiteit buiten mijn werk om. Na reizen en hardlopen de hele dag, ben ik te moe om nog eens lichamelijke inspanningen te gaan doen. Het liefst zou ik weer op dansen willen, maar nog steeds heb ik t niet gevonden. Ik wil geen stijl dansen of weet ik veel met partnerschap dansen, nee ik wil gewoon dansen, streetsdance, paaldansen of gogo dansen. Die zumba lijkt mij ook niets, heb het nog niet geprobeerd hoor, het kan leuk zijn, maar dat is voor mij te eentonig. Als het kan, het liefst dichtbij huis en zonder die 'killer-contract' waar je vastgebonden blijft zitten aan die sportscholen. Dus dat zou voor mij een leuke inspanning zijn. Dus zodra ik gevonden heb, laat ik je weten!

Dus wat wil ik ? En wat wil jij? Concentreert en focus alleen op dingen die je wilt en al die andere vermoeiende zaken, moet je er niet mee bezig houden en probeer los te laten. Ik doe me best om los te laten, het is niet altijd even makkelijk.

Ik heb aantal onderwerpen klaar staan voor komende 5 dagen. Maar vandaag wil ik dit gewoon met jullie delen. Het is een mooie dag, heerlijk zonnig en warm dus maak er wat van je dag! Het is mijn vrije dag, dus ik ga er zeker volop genieten!

Liefs!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!