About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 6 mei 2014

Behalve


over me werk, wil ik eens over iets anders schrijven. Misschien weer de beauty en fashion oppakken, al werk ik in een fashion winkel, maar het zijn meer trendvolgers, ik ben meer zelf mijn eigen fashion styliste en trendsetters. Liefs heb ik mijn eigen winkel en bedrijf, waar ik mensen op een goeie manier kan helpen. De juiste kleuren combinaties en advies kan geven, waar men behoefte aan heeft. Misschien wel, ooit!

Ik gebruik de laatste tijd steeds minder make up, dat komt omdat mijn huid de laatste maanden zeer rommelig was geweest en zeer lastig om te verzorgen. Ik heb verschillende crèmes geprobeerd, wat mij beetje te veel geld heeft gekost, maar ja, ik moest het proberen om te kijken of het hielp. Uiteindelijk heb ik toch iets gevonden, wat waarschijnlijk voor mij veel beter helpt. Ik kan niet tegen parabenen en parfums in cremes. Het moet parfumvrij en parabeenvrij zijn. Anders krijg ik die van rode pukkeltjes en dat slaat nergens op. Ik verzorg mijn huid altijd goed, maar het kan ook komen door mijn hormonale veranderingen. Ik weet het niet, ik ben geen expert, al kon niemand mij echt helpen. En naar huid analyse gaan kost te veel extra geld.

Uiteindelijk na zoveel euro's heb ik bij de Tuinen iets gevonden. De rijke creme van de dode zee samen met vaseline. Ik heb namelijk een zeer vochtarme huid, zeer droog en gevoelig. Het waren net schuurpapieren. Verschrikkelijk om te voelen. En een zachte peeling van de dode zee creme. Het helpt stukken beter en ik heb geen last meer van de rode wangetjes. Maar vaseline oldskool blijft de BOM voor mij. Soms maak ik wel eens zelf DIY masker, met rijst, olijfolie en citroen. Soms met asprine en honing of gewoon een kokosmasker die je bij de etos kan kopen. Of een dikke vette kokos masker maken met bakingsoda. Ik doe dat niet vaak, maar ik heb nu eenmaal die zachte peeling gevonden van de Tuinen de dode zee, dat helpt voor mij heel erg goed en ik doe dat 2 keer per week. Eindelijk!

Verder op de fashion gebied, ben ik een beetje een zoekende. Ik werk namelijk een in winkel dat eigenlijk helemaal niet mijn smaak is en qua pasvorm is het voor mij niet echt gemaakt. Maar ik kan er wel prima mee leven. Het is gewoon niet mijn ding en ik blijf toch altijd zwart dragen. Van de dagen dat ik de klanten kon helpen, adviseer ik graag op een eerlijke manier. Wat ze wel en wat ze niet kunnen doen. ZE voelen gelukkig wel prettig daarbij en vertrouwt op mijn advies. Soms komen ze er niet uit en soms wel. Soms hoef je alleen maar te laten zien en dan bewijs tegendeel dat je heel eerlijk bent geweest en op die manier dat ze terug komen.

Ik mis wel stiekem de vaste klanten binding. Ik mis de connectie met mensen. Mensen die voor jou speciaal terug komen, om geholpen te willen worden en ervoor willen betalen. Maar goed, ik moet niet afdwalen. Uiteindelijk wil ik toch wel naar een rustige winkel of een bedrijf waar ik gewoon lekker me ding kan doen en mij laat doen waar ik goed in ben!

Anyway, ik moet mezelf weer up to date geven, want ik heb het idee, dat ik achter loop qua mode. Misschien moet ik weer even wat sites en tijdschriften bekijken, de straatmode weer opzoeken en kijken waar de recente consumenten shoppen. Recente shoppen is meestal lastig om te bepalen wat wel en niet mode is, uiteindelijk moet iedereen lekker z'n ding dragen waar die zin heeft. En wat betreft, toen ik nog werkzoekende was, besteedde ik veel aandacht aan mijn uiterlijk, gewoon om mijzelf te vermaken en ben dingen gaan ontdekken en ik leerde ook veel van, maar nu ik weer terug ben op mijn eigen werkroutine, hou ik me steeds minder bezig daarmee. Op zich is dat niet erg, maar ik hou er wel van om verzorgd uit te zien. Ik ben geen ijdeltuit maar ik vind het wel leuk om goed uit te zien voor mezelf en ik moet wel representatief uitzien voor mijn werk.

Als ik beetje ruime financiën heb, ga ik me wenkbrauwen weer laten bijwerken, want dat wordt echt steeds minder en nog even, dan heb ik geen vormen meer. Ik zou graag willen, dat het wat warmer gaat worden, want ik ben me winterjas wel nu een beetje zat. Ene dag is het lekker warm en andere dag is het weer koud. Soms weet je gewoon niet meer wat je aan moet trekken!

Om toch weer even terug te komen op mijn werkgebied. Kom ik thuis, krijg ik weer een bericht om te gaan solliciteren voor een andere functie maar dan voor een gerespecteerde merk. Op zich vind ik dat echt super leuk en nieuwe ervaringen op te doen, maar ik moet even gaan puzzelen hoe ik dat moet aanpassen. Aangezien ik ook bezig ben met die andere baan, wil ik mezelf niet gaan beperken, ik moet elke kans grijpen en gebruiken waar ik goed in ben.

Dus zodoende is het besteden aan je uiterlijk op zich niet zo erg, al doe je het voor je eigen zelfvertrouwen, het is echter goed voor je eigen, dat je goed uitziet. Jij bent namelijk je eigen visitekaart en je laat zien wie je bent en wat je persoonlijkheid zijn. Vaak als ik klanten help, dan geef ik altijd de boodschap mee, dat ze hoe dan ook, altijd bij zichzelf moet blijven. En niet zozeer omdat ik dat vind dat het goed staat. Uiteindelijk moeten zij ermee lopen en je moet altijd goed je karma achter laten, vind ik. Niets aansmeren, niets forceren, gewoon jezelf zijn en oprecht helpen. Dat zit zowieso in mijn aard.

Dus mocht jij ergens gaan winkelen, hoop ik dat je altijd goed geholpen wordt, sommige winkels/bedrijven zijn gewoon normaal, je wordt niet altijd gegroet, of ze kijken je niet aan, of wat dan ook, maar je hebt tegenwoordig vaak winkels, voor de winkel waar ik nu werk, wordt er altijd verplicht geholpen. Bij elke binnenkomende klanten worden er altijd goed gegroet, er wordt vriendelijk geholpen bij de paskamer en ga zo maar door! Dus kijk zelf om je heen, waar jij het beste bij voelt. Ik ben ook een meer anonieme koopster of winkelmens, ik kijk zelf wel rond en als ik vragen heb, dan merk je het wel, maar ik vind het altijd fijn om gegroet te worden, zodat ik weet, dat ik als ik hulp nodig heb, dat ik naar diegene kan lopen.

Maar goed, als je al zo lang in de winkel werkt, dan kijk je niet meer als een consument, maar als ervarende winkel medewerkster, je ziet dingen die niet acceptabel zijn of je bent verrast hoe je geholpen wordt, dus het is wel wat.

Maar goed, ik ben even uit me ritme, ik ga nu even focussen op sollicitatie en wie weet wat er nog meer bijkomt.

Fijne avond! Ik hoop morgen meer te bloggen over een andere onderwerp, maar tot nu toe kan ik alleen maar iets delen wat ik heb meegemaakt. Maar ik ben vooral zeker dankbaar voor vandaag. Het dag ging super snel, ik heb lekker gewerkt, me vriend heeft lekker gekookt en nu geniet ik gewoon van mijn avond.

Liefs! Ik doe me best!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!