About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 31 mei 2014

Tja, wat moet ik zeggen....

IK BEN ER KLAAR MEE! t Ging vandaag niet zo oprecht lekker. Ik ging zo met tegenzin naar me werk en toen ik er was, had ik mijn 'poker-face' opgezet. Ja, wat denk je nou? Ik ben al geen ochtend mens en helemaal met tegenzin ernaar toe, moest ik wel. Het klinkt zo ondankbaar, maar ik ben het niet. Ik mag best voelen en denken wat ik denk. Ik snap dat ik een baan heb, om al mijn behoeften te kunnen betalen, maar ik word zo ongeduldig van. Ik leer helemaal niets op mijn werk en werken als assistent is niets voor mij, dan liever helemaal geen leiding gevende functie. Storemanager functie die ik heb gehad was voor mij al klaar, maar nu om te werken als assistent, ben ik het zat.

Alles zit in de herhaling, herhaling, iedere dag hetzelfde. Ik leer helemaal niets nieuws. Ik moet echt uit de retail weg. Als men vraagt om een advies voor styling, wil ik best mee helpen hoor, helpen vind ik altijd leuk om te doen. Ik vind leuk om iemand te kunnen helpen en niet denken, dat ik hieraan geld kan verdienen, misschien wel een beetje, maar dan zou ik liever voor mezelf werken.

Ik ben zo klaar met winkelwerk, ik was er eigenlijk al lang geleden klaar mee, maar ik had geen keuze, want ik solliciteerde voor totaal andere concept en ander functie, maar ik werd steeds geweigerd en vooral rond deze tijd is het moeilijk om van je functie over te stappen naar een ander functie. En om snel aan te bak komen, moest ik wel wat doen. Misschien had ik te snel opgegeven, maar als je na 200 afwijzingen hebt gekregen, ga je daarna weinig in jezelf geloven he. Maar dit keer is het 100% zeker dat ik volledig helemaal uit de retail wil. Ik wil geen weekenden werk meer doen, geen koopavonden en geen hetzelfde op-raap-werk doen de hele dag. Ik ben er gewoon klaar mee.

Ik wou dat ik een stage-mentor had, die mij kan helpen om op de juiste pad terecht te komen en weten waar ik moet zijn. Uiteindelijk moet je het zelf doen en dat vind ik niet erg om harder me best voor te doen, maar ik wil alleen een steuntje in de rug krijgen, ergens daar binnen. Ik schrijf niet voor niets zoveel op mijn blog, omdat ik niet zo tevreden ben hoe ik over bepaalde dingen schrijf. Ik vind dat ik een gebrekkig nederlands schrijf.

Kun je nagaan, ik lees zoveel maar toch maak ik steeds spelfouten of verkeerde zin opbouw. Zo zonde en ik woon al jaren in nederland maar ik vind mezelf echt niet zo goed. Ik kan wel beter vertalen dan de gemiddelde nederlander, daar had ik een test voor gedaan en daar ben ik trots op, maar goed, ik vind wel dat ik beter moet doen.

Maar goed, ik blijf focussen op dingen die ik leuk vind en dingen die ik heel graag wil bereiken.

- ik wil een weekendvrije baan, met comfortabele werktijden, dichtbij huis, werken voor een leuk baas die goed is voor z'n medemensen en het hart heeft op de juiste plaats en mij laat doen waar ik goed in ben. Mensen oprecht mogen helpen op de juiste manier. Een werk met veel voldoening.

Als je iedere dag blijft focussen op dingen die je echt wilt hebben, dan word je steeds meer bewuster naar iets wat je ECHT wilt, zodat JOUW boodschappen duidelijk aankomt bij de Universum. Je kan zoveel willen maar als jouw wensen niet goed aankomt, dan betekent het gewoon dat je boodschap niet duidelijk aankomt en dat je misschien op de verkeerde manier aangeeft.

Dus wees heel duidelijk wat je wilt. En soms moet je wel blijven doorgaan en bewuster gaan wensen, maar zo kom je er wel achter, dat je anders moet wensen. Een concrete wens/boodschap verzenden moet ook duidelijk zijn, al weten ze het al, maar de boodschap moet wel nog steeds duidelijk zijn. En daarna geloven, voelen en je zal ontvangen.

Al doe je het alsof  dat je het al hebt ontvangen. En fantaseer eens hoe dat voelt, als je dat werkelijk in je hand krijgt. Hoe voelt dat en wat doe je ermee op dat moment? Hoe zal je voelen. Zul je opmerkelijk dankbaar zijn of neem je dat even voor 5 min. voor lief?

Mijn harte wens is eigenlijk, binnen nu en no time wil ik ontslag nemen en voordat ik ontslag neem, dan heb ik al iets leuks ontvangen. Ik ben veel te waard om voor dit bedrijf te moeten werken. Dit bedrijf is geen cent waard om voor te werken. Maar helaas, er moet gegeten worden en de kinderen moeten verzorgd worden. En als je nieuwe schoenen wilt hebben.

Maar goed, ik ga nu even stoppen en focussen op andere dingen. Ik wens je een fijne dag en maak er wat van en ik hoop dat je gelukkig bent met wat je doet. En iets waar jij positieve energie van krijgt.

Liefs! Ik doe zo hard me best!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!