About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 1 mei 2014

Hoe ga jij ermee om met

bepaalde types op je werk, je omgevingen of waar je op bezoek bent, op een feestje, verjaardag etc...?

Laat we het over je collega's hebben. Je hebt verschillende soorten collega's en dat hangt natuurlijk ook vanaf waar je werkt en in welk concept jij werkt. Ik werk bijvoorbeeld in de winkel voor een jongere merk, waaronder ik zeker met jongere meiden mee samen moet werken. Het is best ok om te doen, maar ik merk aan mezelf dat ik wel eens verlang naar een volwassen gedoe. Niet omdat ik me te oud voel, maar gewoon meer een andere soort gesprekken. Anders communiceren, waar het echt op slaat.

Je hebt meiden die echt wel kan communiceren hoor, maar op die leeftijd speelt wel een ego mee. Een bewijsdrang, een killer-modus staat aan, je weet wel, ik ben zelf op die leeftijd geweest, maar eigenlijk ben ik nooit iemand geweest die altijd iets moet bewijzen, ja misschien wel voor de hoofdkantoor maar niet zozeer voor de mensen waarmee ik samen werkte. Ik blijf gewoon bij mezelf en ik doe wat ik moet doen, ik probeer uit mezelf een oplossing te bedenken, alleen qua communicatie van mij, kan het wel eens andere kant op gaan, vooral als ze niet begrijpen wat ik bedoel. Ook dat moest ik leren, maar zelfs nu moet ik nog leren. Mensen kunnen me soms niet volgen.

Ik denk dat ik bepaalde aspecten wel heb om een goeie storemanager te kunnen zijn, maar dan moet mijn gestructureerde gesprekken/communicatie beter zijn dan ik nu ben. Ik schrijf eerder liever dan ik moet uitleggen hoe het moet. Maar zelfs dat wil ik op deze manier ook mijn schrijven verbeteren. Maar goed, ik dwaal nu weer af.

Over collega's, bij sommige moet je soms erdoor heen prikken. Verder kijken dan je gewend bent, zeker vanuit je eigen ervaringen van de afgelopen jaren, mensen waarmee je samen hebt gewerkt, met ups and downs, kijk je er nu anders tegen aan. Het is zo frappant om te zien, hoe je in een herhaling komt, en dat is dus helaas zo met deze functie. Als storemanager valt je gauw in de herhaling, alles moet opnieuw 'heropgevoed' of bijgewerkt  of bij geslepen worden. En daarom moet je ook van dit vak houden. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg om op die manier te werk gaan, maar ik verlang toch meer naar mezelf toe, ik ben meer een loner geworden, ik doe liever mijn eigen zelfstandig werk, ik werk liever alleen, zelfstandig en mijn eigen verantwoordelijk bijdragen aan het bedrijf.

Maar goed, op dit moment heb je niet even de luxe keuze om te kiezen wat je graag wilt, al moet je dat niet opgeven en vooral blijven doorgaan. Dus als je narrige collega's hebt, trek je alsjeblieft er niet van aan, maar laat je niet overheen lopen. Het is ook goed om duidelijk te maken dat je niet zo maar iemand bent. Iedereen op het werk gebied moeten elkaar respecteren zoals het is. En niet om wie de hoogste rang heeft of de laagste rang, uiteindelijk werk je met z'n allen voor 1 merk, 1 baas want je krijgt maar 1 salarisstrook per maand, toch!

Wat ik dan doen, ik verander gewoon mijn gedachten. Ik denk alleen maar dat ik wens, dat ik alleen met leuke mensen ga werken. Of ik denk: ik werk met alleen maar leuke mensen, mensen die mij respecteren en die van mij houden en inspireren en andersom. Als je die positieve affirmaties blijft opnoemen en geloven dat het goed komt, krijg je het ook. Zelfs ik op mijn leeftijd heb ik last van diverse collega's, op dit moment is er maar 1tje dus dat val reuze mee. Maar opgegeven moet je wel je streepje zetten en laten zien wie je bent. En dat moet genoeg zijn. En anders hebben ze gewoon met zichzelf een probleem.

Naarmate je steeds mag ervaren waar je mag en kan werken en wat je capaciteiten zijn, kom je ook steeds achter wat je wilt. En steeds een stapje verder ga je vooruit werken. Maar ook geduld moet je hebben, sommige dingen heeft tijd nodig en ze komen altijd op de juiste moment, vooral wanneer je het loslaat en geniet van je huidige momenten. En laat je vooral niet gek maken doordat je de tijd tekort hebt. Denk gewoon, je hebt alle tijd!

Maar goed, er zijn genoeg en het gebeurt overal, vervelende irritante mensen op het werkgebied. Je kan maar beter alleen denken, dat je alleen met leuke mensen wilt werken en wat daarna komt, zie je het wel. Ga vooral voor jezelf doen. En niet voor een ander. Als het goed met jou gaat, trek je alleen maar de juiste mensen om je heen. En sommige kunnen ook misbruik van je maken, vooral als je het goed bedoelt, maar soms lopen er ook achterbakse mensen en die het niet kan hebben, hoe succesvol jij bent. Of hoe meer credit jij ontvangt, hoe jaloerser je collega's worden of zijn. En daarom, onthoudt dit: behoud je karma
clean!

Al zul je opvallend persoon zijn en mensen vinden je maar een raar mens, over paar weken of een maand later, zullen ze niet meer zonder je kunnen. ER is in ieder geval iets. Nieuwe energie, nieuwe ideeën zijn altijd welkom en gewaardeerd, maar ga je zelf niet verlagen tot iemand anders z'n niveau. Blijf altijd bij jezelf. Als je het niet bevalt, niet doen. Wees eerlijk en oprecht. Tegenwoordig bekijken vele bedrijven en mode merken anders dan 10 jaar geleden. Oprechtheid en je passie voor werk is zeker het allerbelangrijkste. En natuurlijk dat je op een goeie manier wordt beloond! Maar goed, doe vooral als je kan, echt dingen die je leuk vindt. Al doe je maar wat voor werk dan ook, maar dat je buiten je werk wel iets doet, wat jou goed gevoel geeft, waardoor jij meer energie kan opladen en ontladen. Als je steeds maar moet werken, omdat je het niet leuk vindt en buiten dat je verder niets doet, dan beland je gauw in een sleur. En ga je dingen zoeken wat niet nodig is.

Blijf jezelf bezig houden met dingen in het leven, die jouw leven opvrolijkt, dingen die jouw pleziertje geeft, dingen die jij echt waardeert om te doen. Stapje voor stapje zul je ook steeds meer nieuwe kennis bij krijgen en meer ervaringen krijgen. En op die manier kan je je eigen netwerk ook verbreden. Al hoef en moet je vooral niet doen, je in een menigte mengen, terwijl je dat misschien niet helemaal wilt, maar dat je even tijdelijk iets mee doet. Uiteindelijk is mond en mond reclame nog steeds van toepassing. Communicatie worden zo snel gereageerd via de social media's. Je wilt niet weten hoe snel alles gaat.


Dus behoud je karma en blijf bij jezelf. En verander voor niemand anders, behalve voor jezelf. En als je zelf vindt dat je je inzichten wilt verbreden, dan zul je zelf die keuze maken om te willen veranderen. Op ten duur kom je wel achter, wat voor jou echt onbelangrijk zijn geworden of kom je achter wat je helemaal niet dat wilt. Luister naar je gevoel en soms moet je gewoon doen waar je hart naar verlangt. En op de juiste positieve manier!!!!

Karma is net BOEMERANG. Onthoudt dat.

Dus geef niet op, ga door, stapjes bij stapjes, komt het goed.

Liefs!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!