About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 22 mei 2014

Morgen weer dag!


Zo blij dat altijd morgen weer een nieuwe dag komt of is? Ik bedoel, als je vandaag geen goeie dag hebt gehad, is morgen weer een nieuwe dag, met nieuwe kansen, herkansing, verbetering. Wat je vandaag hebt meegemaakt, heb je er van geleerd. Meer kan je niet doen, want je kan verder namelijk niets meer doen. Het is voorbij, gebeurd, klaar. Het verleden is verleden tijd en niets aan de doen.

Probeer dan een statement te maken voor jezelf. Laat het los en leer ervan. Elke fout of misverstand dat je hebt gemaakt, heb je er van geleerd. Maar als je herhaaldelijk zelfde fouten blijft maken, dan brandt er waarschijnlijk niet duidelijk genoeg licht in je hoofd. Maar dat wilt niet zeggen, dat je dom bent, nee, helemaal niet. Sommige mensen leren sneller en andere leren langzamer. Al die dingen heeft tijd nodig om te groeien.

Zo dus ook voor mij. Wat ik heb geleerd vandaag? Niets. Het werk dat ik nu doe, stelt niet zo veel voor. Ik ben meer een back-up voor het bedrijf, voor de manager, voor andere manager. Het is zo gemakkelijk, want tegen mij hoef je niet te vertellen, wat ik moet doen. Concrete dingen mag altijd, maar er zijn standaard dingen waar je niet eens over na moet denken, maar gewoon doen. En zo doe ik het eigenlijk al ander half maand. Ik leer helaas niet nieuws. Ik leer alleen wat de huisregels zijn en hoe hun administratie werken. De rest is same o same.

Maar gelukkig weet ik wel wat ik wil. Ik wil andere baan, een werkplek die dichtbij huis zit, een aardige weldoende werkgever die een hart heeft op de juiste plaats en die mij goed beloond, waar ik zeer goed in ben. Daar blijf ik iedere dag focussen en laat ik het los, want ik vertrouw dat mijn Universum het goed gaat regelen. Ik hou te veel van mijn leven, om zo lang hiermee door gaan.

Mijn tijd wil ik nuttig verspillen in dingen die ik leuk vind. Hoe ouder je wordt, hoe bewuster je merkt dat andere dingen helemaal niet meer belangrijk voor je zijn. Je wilt uiteindelijk toch iets anders, dan je had gedacht. Tussen je 19de jaren tot je 33ste jaar, ben je veel meer gericht op je carriere. Je wilt zo hoog mogelijk stijgen en naar je  uiterste gaan, maar uiteindelijk beland je weer op het randje van NUL. Wat bijna iedereen wel eens vergeet, je raast jezelf voorbij, je raast je eigen leven voorbij. Voor wat? Voor niets! Je verwaarloost je familie, vrienden, gezin en vooral jezelf. Maar goed, hierover had ik zo vaak geschreven.

Ik ben nu nog 38 maar voel me nog volledig jong en ik weet dat ik nog veel meer kan bereiken, maar waarvoor ik nu werk, leer het mij eigenlijk helemaal niets, nogmaals. Maar goed, ik moet zelf ook geduld hebben en de tijd en de kans geven om zich te ontwikkelen. Maar wat wil je? Ik zit al zo lang in de retail, dat ik alles zie als een herhaling, niets boeiend. Ik wil ook gewoon geïnspireerd worden en zij maken gebruik van mijn kennis. Maar uiteindelijk draait het om een lopende bandje.

Anyway, vandaag heb ik een gesprek bij een ander retail bedrijf, maar die meer gericht is op de hogere segment en vooral zeker beter bij mij passen. Veel meer gericht op klanten, op de juiste styling en niet te commercie. Alhoewel, de eerste plaats zeker draait om een omzet, maar uiteindelijk wil ik toch graag goed doen en dat is vooral de klantenbinding. En zeker belangrijk voor mij is, het dichtbij huis werken. Zodat ik meer tijd over hou voor mijn eigen leven, zoals blog, schrijven, lezen, en andere leuke dingen.

Ik kan me bij voorstellen, dat je soms wel eens niet uit komt met wat je niet weet wat je nou echt leuk vindt. Dat is vrij lastig, want je weet ook niet waar je moet beginnen. Maar dan zou ik toch zeggen, begin eerst met jezelf te waarderen zoals je bent, je bent geen slecht mens, je doet geen rare dingen, je hebt alleen af en toe een kortsluiting in je hoofd en die verbinding stoort alleen af en toe, maar als je eens goed jezelf kent, weet je heus wel, dat je echter weet wat je wilt.

Begin met je eigen dankbaarheid, al heb je er zelf hard voor gewerkt, maar die doel heb je uiteindelijk ook gehaald. Wees dan dankbaar voor jezelf. Dat kan ook, het hoeft niet zo zijn, dat je iets anders moet waarderen, want je hebt het zelf voor gewerkt of moeite gedaan en al die dingen zijn niet voor niets komen aanwaaien. Dus wees dan dankbaar voor jezelf en bedank jezelf dat je zo hard hebt gewerkt en dat je zo blij bent met jezelf en dat jezelf waardeert zoals je bent. Dan komt de rest wel vanzelf. Het is zoals het is.

En soms moet je gewoon dingen loslaten en laat je gewoon verrassen als je er even niet uitkomt. Ik weet gelukkig bewust heel goed wat ik wel wil. Ik wil me niet focussen op iets wat ik niet wil, want dat trek je juist aan. Ik wil mijn signaal goed doorgeven en versturen en op mijn hartje vertrouwen dat het goed komt. Zo hou ik mezelf op peil en laat ik mezelf niet afleiden door de negativiteit. Mijn gedachten kunnen soms verwarrend over komen en soms heb ik daar geen controle over, maar je wilt verder en je wilt loslaten, je zoekt naar afleiding. Gelukkig hou ik zoveel van muziek en van lezen en ben ik nog steeds nieuwsgierig naar een bepaalde onderwerpen, wat mij inspireert om te lezen en moeite ervoor te doen om te begrijpen. Dat leidt mij weer juist af.

Ik wil helemaal niet dagelijks met mijn werk bezighouden. Ik wil alleen met leuke dingen bezighouden en leuke dingen delen. Maar het leven bestaat niet alleen uit goede dingen maar ook slechte ervaringen/lessen. Dat is ook balans. Het leven bestaat niet altijd uit een perfecte toverdoos. In elke doos zit wel iets tussen wat helemaal niet bij passen, maar je leert er wel mee omgaan voor de volgende keer en wie weet, help je diegene ook erg goed mee.

Dus bij deze, eigenlijk was ik gisteren al half mee begonnen, maar ik was zo laat thuis en het was lange vermoeiende dag, al was het wel succes dag geweest, maar ik voel geen voldoening. Ik stond op automatische piloot en ik deed gewoon mijn werk. Dus ik was veel blijer toen ik thuis kwam.

Ik wens je een hele mooie dag vandaag. Vandaag ben ik gelukkig blij en zeker dankbaar voor deze dag. Ik ga mijn tijd zeer goed benuttigen en wie weet komt straks weer een bericht en zeker ook voor de komende dagen.

Geniet van je dag en het komt goed! Uiteindelijk!

Liefs! Ik doe zeker me best!



Ik wens je een liefdevolle dag! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!