About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

vrijdag 2 mei 2014

Naarmate ga je toch steeds

meer neigingen te krijgen, de andere kant op te gaan. Eigenlijk zie je al bepaalde inzichten voor je, al is het nog niet helemaal waar wat je ziet of kan zien, want het bestaat nog niet, maar bij bepaalde gevoel kan je soort van 'boodschap' of bevestiging krijgen, dat HET gewoon niet is. Als jij ergens bij een bedrijf komt, ook al heb je het gesolliciteerd, maar alsnog zie jij jezelf niet langer dan normaal daar werken. Ik heb de laatste tijd vaak gekregen. Als ik eenmaal op me werk ben, is het ok, ik doe me ding en wat er gedaan moeten worden en ja, ik maak er een grootste lol van.

Maar meer ook niet. Ik zie zelfs nu op mijn 4e week geen uitdagingen meer. Ik zie eigenlijk niets boeiend meer, want het is een soort herhaling voor mij, alleen ander concept en jongere mensen. Op zich is dat prima te doen, maar je hele houding verandert ook op ten duur, alsof het niets is, maar toch, je hebt wel een baan. Het betaalt mijn leven, dingen die ik wil doen, uitgeven en delen. In het begin is het natuurlijk altijd eng, nieuw en hoge verwachtingen. Maar nu ja, weet ik het wel weer. Sommige dingen moet ik nog even goed doornemen, maar het is niet waar ik op zitten wachten. Ik kleed liever de poppen aan en doe de styling en dan ga ik weer weg.

Mijn houding verandert ook naarmate je steeds met jongere mensen moet werken en dat is niet verkeerd, maar ik moet wel zorgen voor mezelf dat ik nog steeds bij mezelf blijf. En niet afdwalen door die omgeving, al is het goed bedoeld, maar je moet echt stevig in je schoenen staan en bij jezelf blijven. Ik focus alleen maar op dingen die ik echt leuk vind en andere dingen, daar denk ik eigenlijk niet over.

Je kan niet altijd maar een goeie dag hebben, het liefst natuurlijk wel, maar het is fijn om te weten, dat alles weer voor de volgende dag is. Wat vandaag niet werkt, komt morgen wel weer. Ondertussen werd ik gebeld en ik kreeg een mail tussendoor, dat een ander bedrijf heel graag met mij in gesprek wil gaan! Nou ik ben zeer benieuwd. Het is wel weer iets wat ik ongeveer wilt, maar dit is heel nieuw concept, maar dat bedrijf zorgt wel weer goed voor de medewerkers en alsnog kan ik zolang ik het leuk vind en andersom tot mijn pensioen blijven werken. En meer klantgericht te werk gaan. Dat mis ik wel. Ik mis gewoon de boetiek werk.

Deze tempo is voor mij ook op zich te doen, het begint te wennen, maar ik mis toch de klantenbinding. Het is nog steeds een goed bedrijf, maar de normen en waarden kloppen nog niet helemaal. Alles moet nog helemaal opnieuw gebouwd worden. Het zal wel succes worden, maar ik zie mezelf gewoon nog steeds niet in. Dat is toch gek! Maar goed, het is nog steeds maar een werk. Maar je dagelijkse werk moet wel leuk blijven en zijn.

Het is toch fijn om te weten voor jezelf, dat je eigenlijk niet aan jezelf moet twijfelen. Geen bedrijf is perfect maar het moet overigens wel bij je passen. Zelfs dat ik verplicht kleding moet kopen, waar ik eigenlijk nooit koop, maar nu nog steeds niet, het is en blijf duur. Ik ga nog steeds liever naar de H&M. Maar goed, dat verzin ik later wel wat. Bij elke salaris koop ik wel wat kleins, betaalbaar in ieder geval.

Dus ja het is afwachten alweer, als goed is, ben ik bijna door mijn proefperiode heen. En als het zo traag blijft, dan heb ik in ieder geval opzegtermijn. Hopelijk zijn ze soepel daarin. Van de beiden kanten. Zo te zien gaat het niet zo snel genoeg. Voor hetzelfde geldt zal die gesprek misschien helemaal niets worden en dan kan ik alsnog even doorgaan, maar tot die tijd wacht ik even af en dan zie ik het wel weer.

Maar goed, ik wil eigenlijk helemaal niet over mijn werk praten, maar juist door dit blog, is dit voor mij de enige uitlaatklep waar ik graag bijna alles kwijt wil. Ik wilde eigenlijk over iets anders praten, maar ik heb tot nu toe nog geen andere inspiratie gekregen. En misschien hebben jullie wat vragen of iets willen weten, dan lees ik het graag!





Uiteindelijk weet je het wel beter en zal je handelingen steeds beter zijn, naarmate je steeds bewuster bent en weet wat je doet, zul je die dingen ook steeds sneller ontdekken wat je niet wilt. Maar focus dan meteen op dingen die je wel wilt. Zelfverzekerdheid heeft te maken dat je jezelf zo volledig kan vertrouwen, omdat je weet waar jij goed in bent en wat jij kan en wil bereiken. Tot zover, kan jouw zelfverzekerdheid jouw succesvoller maken en voelen. Al is het misschien niet materieel, maar gevoelsmatig voel je wel rijker en voldaan.

Zowel met bijna alles gebeuren er dingen in je leven, met een bepaalde reden. Over je leven kan je soms niet onder de controle houden, soms moet je gewoon aan je lot overlaten. Sommige dingen staan al voorgeschreven, zonder dat je het wist, maar alsnog herken je het wel, die bepaalde gevoel en momenten. Een soort van de-ja-vu gevoel. Dus als jij bewust bent met wat je doet en wat jij allemaal hebt bereikt in je leven, ben je veel zekerder van jezelf en dat is helemaal niets mis mee. Weet je, niemand is perfect en zal nooit perfect zijn. Het leven bestaat niet uit perfectie. Het bestaat uit Liefde, Lessen, Geven & Ontvangen.

Ik geloof in ieder in mezelf, dat ik met bepaalde reden ergens word geplaatst. Mensen die misschien bepaalde inzichten van je willen. Geïnspireerd willen worden door jou. Op dat moment ben jij op de juiste moment voor hen. En jij kan dat op jouw eigen manier en ervaringen delen en gunnen.

Succesvolle mensen worden allen succesvol als ze een ander kunnen gunnen, ipv alleen maar nemen en niet waarderen zoals ze zijn. Echte succesvolle mensen zullen altijd delen, geven en inspireren voor vele mensen. Zoals Steve Jobs! Hij leeft dan niet meer, maar hij leeft nog voort in ieders hart, in ieders fan. Of moeder Theresa of Nelson Mandela, of wie dan ook. Iedere echt succesvolle mensen die een hart heeft op de juiste plaatst zullen nooit vergeten worden. En dat geldt ook voor jou. Durft te delen en te geven, jouw kennis is goud waard en zeker waardevol als je wilt delen. Wat die ander zullen doen, zijn niet van jou toepassing. Blijf dicht bij jezelf en doe het met oprecht. Als je geen behoefte aan hebt, moet je niet doen, maar verwacht dan ook niets.

Dus waar je nu ook bent en sta, blijf altijd dicht bij jezelf. Je mag best laten zien, wie je bent en dat je best makkelijk mens bent, maar graag wilt leren en delen. En op die manier kan je je eigen wereld toch wel makkelijker maken. Natuurlijk lopen er mensen met slechte bedoelingen, maar zorg er zelf voor dat je dat niet aantrekt met je energie. Je moet daarmee niet eens mee bezig houden. Hou je alleen met dingen bezig, waar jij goed bij voelt en een positieve effect heeft op je leven. Blijf bij je standpunt en roept af en toe HALT toe naar jezelf, mocht het niet meer bevallen. Relativeer en analyseer, maar doe dat niet te lang. Wees concreet met wat je wilt en ga ervoor! Zolang jij nog adem kan halen en gevoel dat je nog meer kan leven, doe het!

Voor jezelf!

Liefs! Ik doe me best!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!