About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 26 mei 2014

Ik ben er klaar mee!

Vaak weet je het gewoon, dat je echt gewoon klaar mee bent. Ik heb steeds het gevoel dat ik mijn tijd heb verspild aan iets wat ik niet leuk vind en dat vind ik echt zonde! Als ik financieel niet zo afhankelijk was, had ik het allang mee gestopt, maar om te leven van de ww hou ik daar ook niet van en je kan niet eens wat doen, behalve je rekeningen te betalen.

Na die gesprek van donderdag vond ik het vrij apart hoe het was gegaan. Het was alsof ik het al wist dat het niet zo ver ga komen. Ik heb natuurlijk al zoveel ervaringen in gesprekken gekregen, maar het was alsof ik daar ooit heb gewerkt ofzo, ik weet gewoon veel van de retail en ik weet ook wat men van mij verwachten.

Dagelijks focus ik me op dingen die ik wel wil en probeer me constant niet mee bezig te houden met dingen die ik niet wil, al speelt het wel mee, maar is logisch toch. Elke dag word je ermee geconfronteerd en als je fulltime werkt, is negeren geen ontkoming aan. Je wordt er mee gezien. Als ik op mijn werk ben, doe ik mijn ding, maar in mijn achterhoofd droom ik van iets anders. Ik wil me niet dagelijks mee bezig houden, maar het houdt me juist wel mee bezig.

Maar goed, zo kan je blijven doorgaan, zeuren en klagen, maar dat helpt niet. Je moet de ruimte geven en creëren dat het naar je toe komt. Erop vertrouwen dat er verzorgd wordt, op de juiste tijd en moment zonder dat je het door hebt, zul je het ontvangen.



Je weet naderhand wel, als je zoveel gesprekken hebt gehad, hoe je er mee om moet of kan gaan met dit soort situatie. Je moet je niet langer laten afhangen van een ander of aan jezelf twijfelen. Soms weet je ook wel stiekem in je achterhoofd, dat het gewoon niet ment to be is. En je kan beter de situatie accepteren zoals het is. Zo creëer je meer rust in je hoofd en maak je niet druk om wat een ander anders van je verwachten. Ook zij weten zelf niet eens wat ze willen en tegenwoordig spelen mensen erg safe en dat is ook te begrijpen, maar dat zijn ook weer bedrijven die geen risico durven te nemen, dus hoe wil je dan succesvol noemen. Het is ieders z'n ding en zo moet je gewoon laten gaan en verder kijken. 

Als het mag, komt het echt, maar niet opgeven waar je nu bent. Je bent al zover gekomen en ik weet zeker dat ik mijn doel zal bereiken of al hebt bereikt, maar het komt echter op de juist manier. Maar zelfs ik vind dat niet altijd aan een lot moet afhangen, als jij weet hoe jij je probleem kan oplossen, zul je sneller je dromen laten uitkomen. Maar wat is een droom nou eigenlijk? Een droom creëren is eigenlijk je doelen probeert te bereiken. 


Iets wat je niet hebt, droom je daarover. Eigenlijk zou je eens moeten dromen over dingen die je al hebt. Al die dingen die jij wilde, waren ook een droom, maar nu droom je er niet eens meer over, omdat je het al hebt. Het is juist zonde, want juist nu moet je bewust mee bezig zijn en ervan genieten met wat je hebt. Al zijn het kleinste dingen, je hebt ze wel! En zo probeer ik het ook voor mezelf bewust te maken met dingen die ik al heb. 

Het is best soms lastig, maar het is juist goed. Accepteer alleen wat je niet kan veranderen. Als je kan veranderen, verander dan! Niemand die tegenhoudt, behalve jij zelf. Ik denk, dat je door bewuster te leven met wat je hebt en geniet met dingen wat je doet, je alleen maar meer positieve reactie terug krijgt. Jij creëert je eigen wereld, waarin jij lekker bij voelt. Als ik kon kiezen tussen fulltime werken of fulltime bloggen, dan wist ik het wel. Maar financieel heb je nodig om te overleven. Als jij iets wilt doen, kost dat een beetje geld en ja, dan zou ik nog liever parttime willen werken en de rest van mijn waardevolle tijd spenderen met bloggen. 

Al lees het niet niemand er veel van, maar ik geloof in mijn blog en het is niets iets dat ik uit de lucht heb verzonnen, het zijn dagelijkse dingen die ik op dit moment meemaakt en een ander zou misschien veel spannender zijn met hun avonturen en al die spannende activiteiten. Ja waarom niet?! Be my guest en doe je ding! Ik doe ook mijn ding! 

Dus als er iets is wat je niet bevalt, geef nooit op! Doorgaan, vertrouwen, het komt goed! Uiteindelijk! Niets is voor altijd, de momenten waar je NU bent, mag je er zijn! Meer is er niet en meer word er niet van je verwacht. Ik ken mezelf door dit werk steeds beter, juist meer een bevestiging met wat ik niet wil, maar meer met dingen die ik wel wil en die doelen zal ik zeker hoe dan ook bereiken. Ik geloof alleen maar meer sterk in mezelf, alleen ik moet GEDULD hebben! 



Wees ook dankbaar, vergeet dat niet. Al zul je nu wel beetje down voelen, maar wees ook dankbaar dat je de moment hebt gekregen. Al heb je er zelf voor gezorgd, niets komt zomaar aanwaaien, dus je mag voor jezelf ook dankbaar zijn. Maar wees dankbaar voor de tijd dat je hebt. Elke dag is een nieuwe dag, niets is voor 24 uur, dat denken men heel vaak, dat je voor altijd vast gebonden bent, maar het is echt niet zo. Al is je werk dood en doodsaai, je werkdag duurt maar 8 uurtjes en de reistijd misschien wel langer, maar uiteindelijk ben je weer thuis, waar je graag wilt zijn en je ding wilt doen.  Maar die ene 8 uurtjes stelt eigenlijk niets voor, want je hebt nog 16 uur over van je tijd. Misschien 6 a 7 uurtjes slaap en de rest je eigen tijd. Dat heb je zelf in de hand. 

Wees niet gebonden aan de tijd, maar wees dankbaar voor de moment. Het is heel gek als ik dit zelf zeg, maar het werkt wel. Het is je bewust zijn waar je mee bezig bent. Het gevoel alsof het lijkt dat het zo lang duurt jouw dag, stelt niets voor dat je 24 uurs moet leven.  Je werk die je niet leuk vindt, is maar werk, maar het is een opstapje naar iets waar jij heel graag wilt zijn. Die opstapje heb je nodig om verder te komen en het is de enige manier om jezelf rust te geven en te accepteren zoals het is. 

Ik heb zoveel gesprekken gehad en gekregen en als je naderhand nog die advertentie en vacaturen zie, dan denk ik, tja, eigen schuld, had je voor mij moeten kiezen, maar goed, dat zul je nooit weten waarom het zo is, maar het geeft wel aan, dat bijna alles met goede reden is gebeurd. 

Het liefst was ik niet zo financieel afhankelijk, dan was ik mijn eigen baas geweest en zou ik dingen doen, wat mijn hartje ligt. De vrijheid van dingen doen, creëren en succesvol worden. Want als  je iets doet waar je van houdt, heb je nooit het gevoel dat je moet werken. Je ziet als het 'JOUW KINDJE' ..



Het is een dankbare dag voor mij, dat ik dit mag doen en gewoon mijn gedachten kan uitschrijven en ik wil elke vrije minuut van mijn tijd goed spenderen, al doe ik lekker niets, behalve bloggen en mijn eigen stuff, maar ik doe het met liefde. Niets moet, niets forceren, gewoon ontspannend, de zon schijnt, en ik probeer niet aan morgen nog te denken. Tijd is er op dit moment, waar ik goed kan benuttigen met dingen die ik leuk vind om te doen. 

Dus ik ga even op leuke job zoeken en andere dingen doen. Ik wens je een fijne dag en maak er wat van! 

Liefs! Ik doe me best! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!