About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

donderdag 29 mei 2014

En opeens...

kreeg je een verrassende telefoontje! Aangezien ik toen ooit een keer een opmerking had gemaakt van 'wow' ..f.....king groot! Anyway, ondertussen waren ze toch beetje twijfelachtig of ik het wel aankon en de reistijd dat het mij zou gaan nekken, wat inderdaad zo is. Maar goed, ze hebben intussen tijd een plan, waarin ze toch iemand zocht die al gewend is om in een grote filiaal te werken en die dichterbij woont. Maar goed, ik was verrast, dat sowieso, ik was stomverbaasd! En ik had nog hele tijd positieve affirmatie geroepen en zo zie je maar weer! Het is uitgekomen. Dus ik mag na juni in dezelfde locatie blijven werken en qua reistijd is dat te doen en de winkel die beter bij mij passen. 

Dat denk ik, of eigenlijk zo moet ik eigenlijk (financieel) denken. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet meer blijven, maar voorlopig hou ik het op die manier wel vol. Tot ik wat beters heb gevonden! Van de week zag ik een vacature, maar ik weet niet of het wel wat is voor mij, het is parttime en het kleinere winkel en als het sluitingstijd is, dan ben je gewoon klaar. Bij deze winkel moet je nogal soms doorwerken, tot alles gedaan is en ja, ik mag dan niet klagen, maar toch, het is gewoon geen winkel voor mij meer, noch dat merk waar ik niet achter sta. Erg he.  Maar ik heb een baan en financieel onafhankelijkheid en ik wil stapje verder, maar deze werk geeft mij niet het gevoel dat ik stapje vooruit ben gekomen. En weinig voldoening als ik naar huis ga en als ik elke avond kapot moe thuis kom, dan doe je iets verkeerds, vind ik.

Wat ik nogmaals wil  is - DICHTERBIJ huis - parttime 28-32 uur - een stress/zorgeloze functie waar ik goed bezig ben en waar ik goed voor ben - een teamplayer, op zich maakt het mij niet uit, welke functie, als maar gewoon simpel is, misschien moet ik niet eens meer werken als target gericht, maar als echt mensen helpen met adviseren. Ik hou van styling en ik vind het leuk om mensen met oprecht te mogen helpen en het gevoel geven aan ze, dat ze beter over zichzelf moet voelen. Ik vind het leuk om mensen te motiveren en vooral goed gevoel geven.

Ik dacht dat ik een uitdaging nodig heb in bepaalde werkzaamheden, maar het moet wel leuk zijn, zonder hoofdpijn en iets wat ik leuk vind om uitgedaagd te worden. Deze functie doe ik namelijk al jaren tot nu toe, ik doe steeds hetzelfde, ik merk aan mezelf, dat ik tegenwerk naar me zin en ik wil gewoon doen, waar ik goed in ben en iets wat ik leuk vind. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen, ik moet anders ondernemen, anders werkplek zoeken, en styling is ook zeer hard werken, maar wel erg leuk, zoals foto's maken, foto's bewerken op photoshop, iets wat ik al heel lang wil doen, maar ik heb zo'n bagger laptop en ja dat moet ik dus ook nieuw kopen.

Dus ik dacht, gewoon een relaxe baan zonder koppijn en andere inspiratie opdoen zoals bloggen/schrijven en doen waar ik zin in heb. Als ik nu een miljoen op de bank had, was ik nu thuis gebleven en had ik een cursus gevolgd voor Styling en haar styling vind ik ook leuk om te doen, maar dat zou meer hobby zijn. Weet je, als je weet, dat het in je zit, dan moet je er voor gaan. Je moet iets ondernemen, maar ik zoek steeds de verkeerde weg.


En ik ga nooit meer werken voor iemand, waar ik vroeger mee samen hebben gewerkt, het kan voordeel en nadelig werken. Je wilt bepaalde afstand, al beschouw ik haar wel als mijn 'vriendin' en ook tegelijkertijd mijn ex-werkgeefster, ze is een grote motivator mentor op alle gebied, heb enorm respect voor haar en ze doet echt zo goed voor iedereen, iedereen is speciaal voor haar. Alleen mensen zoals ik zijn veranderd door de jaren heen en het is niet meer wie ik 10 jaar geleden was. In mijn hele carriere periode heb ik een en al dingen gezien, meegemaakt en het blijft toch knagen.


Ik hou van mensen, samen werken vind ik leuk, maar ik hou ook erg van om zelfstandig (alleen) me werk te kunnen doen, ik hou van styling, tips/ advies geven, ik hou van ongeforceerd te werk gaan, ik wil met GROOT PLEZIER naar me werk gaan. Ik wil met GROOT PLEZIER mijn werk doen. Ik wil GROOT PLEZIER het liefst dichtbij huis werken, want de NS nekt me de laatste tijd met hun problemen, waardoor ik steeds minder zin heb om te gaan werken. Het kost zoveel tijd en je betaalt je blauw aan die reiskosten! Al krijg ik het wel vergoed, maar toch, het is gewoon niet normaal hoe de laatste tijd zo slecht zijn gegaan met trein verkeer. Er is altijd wat.

Ik moet nu ermee stoppen, want zo trek ik alleen maar negatieve dingen aan en ik moet me juist focussen op positievere dingen. Misschien moet ik toch eens hulp vragen aan iemand, die heel goed is met schrijven of ze een goeie brief kan maken, waarin ik kan solliciteren als styliste met ervaringen maar geen achtergrond kennis, maar wel veel retail en menselijke kennis. Een mooi verhaal vertellen over mezelf, waardoor de styling bureau misschien wel geïnteresseerd zullen zijn in mij.

Geef nooit je dromen op, als je in jezelf gelooft, dat je het kan en je bent eigenlijk al jaren mee bezig en je merkt het uit je werkzaamheden, waar jij helemaal erin kan leven en verstoppen, dan moet je echt doorgaan en ervoor gaan! Never give up on your dreams!

Misschien moet ik een stappenplan maken, iets waar ik mee op gang laat komen en ik zal mijn positieve affirmatie nogmaals blijven zeggen en herhalen, tot ik mijn ding heb gevonden en voor altijd mag blijven doen. Maar ik moet iets bedenken, waar ik als eerste mee moet beginnen. Je weet, dat je de doel zal gaan bereiken, maar het gaat om de proces die je nu gaat maken. Als je weet wat wilt, ga je ervoor en werk er aan!

Alleen geloven in jezelf en hard werken zul je altijd bereiken, hoe dan ook. Als je er maar in gelooft!
Dus mocht je even nu niet uitkomen, maak dan een stappen plan, al vind ik zelf lastig om een plan te maken, omdat ik toch altijd weer de andere kant op ga, als iets niet gaat zoals ik het wil, maar ik moet een statement voor mezelf maken en volhouden en afmaken, waar ik mee bezig ben. En half om half krijg je ook alles half om half. Ik ga mezelf aanleren om met iets af te maken en zo krijg ik zelf een helder beeld, waarmee ik kan beginnen. Al zit het al in me hoofd, maar moet het ook uitschrijven en tekenen en dan afvinken en doorgaan, doorgaan en doorgaan.

De rest doe ik gewoon waar ik nu mee bezig ben, zoals werk, het betaalt in ieder geval wat je moet betalen en ik betaal het zeker met liefde! En ik ben dankbaar dat ik het kan betalen! Er zijn erger dingen op het wereld, maar maak voor jezelf niet moeilijker dan het is, maar als je kan veranderen, moet je dat vooral doen!

Dus ik wens jouw een succesvolle dag en dat al je doelen gaat bereiken!

Liefs! Ik doe me best!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!