About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

zaterdag 24 mei 2014

Even wat anders!

Zoals je weet, hou ik van schrijven en lezen. Maar ik heb het idee, dat ik veel beter kan schrijven. Ik heb natuurlijk niemand die mijn teksten controleert, al lees ik zelf hard op herhaaldelijk, om te luisteren of het überhaupt nog wel Nederlands klonk. Maar ik wil goed schrijven en cursus volgen heeft voor mij op dit moment geen zin, want ik haak te snel af. Ik wil iets lezen en leren, wat mij blijft vasthouden. Ik haak te snel af, omdat ik het gewoon zo saai vind. En ja, je moet discipline hebben en ik weet dat het ik kan, maar ik wil nog beter leren schrijven en herkenbaar schrijven. Lekker makkelijk weg te lezen - blog - schrijven.

Ik weet niet eens of mijn zinopbouw wel goed is of ik vergeet aantal lidwoordjes? Ik weet niet. Al lees ik heel veel, ik onthou ook dingen wel makkelijker en soms denk ik, ' dat is toch geen Nederlands?' Maar goed, mocht iemand daarover een tips hebben, waar ik me beter kan concentreren op beter schrijven, graag!

Al lees ik ook andere blogs hoor, daar kan ik ook veel van leren. Zoals bij deze www.zoetenroze.nl Zij heeft er voor gestudeerd in communicatief schrijven en ze schrijf ook heel erg leuk en ze schrijft ook over dingen die ze leuk vind en lekker vindt om te maken. Maar ga maar op haar site kijken. Ik heb haar eigenlijk leren kennen in mijn winkel. Zij is namelijk mijn klant. En een op de ander is het zo begonnen en ja wie weet kan ik ook veel van haar leren.

Maar goed, zo heb je nog veel meer andere blog schrijvers, waar je veel kan leren. Maar mocht iemand toevallig een goeie tips hebben, waardoor ik beter kan schrijven, graag!!! Ik hou echt van schrijven. Eigenlijk altijd, ik heb altijd een soort van notebook en pen bij me en als iets op me komt, dan schrijf ik het meteen op, al doe ik er niet veel mee of ik deel het juist hier.


Ik ben meer een anonieme schrijfster, niet iedereen hoeft te weten wie ik ben, op paar na weet diegene wie ik ben, maar dat is ook alles. Want je kan niet altijd openbaar alles vertellen, het kan een negatieve gevolg krijgen maar misschien ook niet. Ik weet namelijk niet of mijn schrijven zo boeiend om te lezen. Ik doe er soms plaatjes bij met diverse quotes. En plaats ik mijn komma goed? Begin ik met de juiste begin?

Soms moet je niet eens overdenken. Maar gewoon doen. Dus ik ben er wel even mee bezig, hoe ik verder hiermee kan verbeteren. Ik weet gewoon dat het beter kan. En ik wil zo graag dingen delen, waar we wat aan kunnen hebben en al begrijp je er helemaal niets van wat ik schrijf, doet er niet toe, maar soms zit er wel herkenbare dingen tussen en denk je 'Oooooh' ja, klopt..

Meer boeken lezen, kan geen kwaad! 
dat zou heel cool zijn, je eigen boek schrijven



soms weet je ook niet meer wat je wilt schrijven en over welke onderwerpen. 
En vooral door blijven schrijven, je leert het uiteindelijk toch wel wat je wilt schrijven dus het maakt niet uit wat. Niemand is perfect. 


Als je echt van schrijven houdt, blijf dan schrijven en wees niet bang voor fouten, het is leerzaam en leuk en dat hangt van jezelf af! 

Het doet er niet toe wat je wilt schrijven maar als je de lezers wilt inspireren en je wilt dat ze terug komt om jouw verhaal te lezen, probeer dan wel iets te verzinnen wat leuk is, voor jou en voor hen. Maar vooral, voor jezelf. De rest komt vanzelf. En niet te vergeten: GENIET met schrijven. 
Dus bij deze, vooral doen omdat je het leuk vindt !

Fijne dag! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!