About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

maandag 19 mei 2014

Geluk - dankbaarheid - tevredenheid - rust - balans - succesvol

Zoveel dingen, dat men wel wilt. Wie niet. Weet je wat voor mij ideaal zou zijn voor iedereen. Als iedereen niet zo hebzucht waren, zouden er meer balans en rust zijn in onze 'maatschappelijke' leven. 't Leven leiden zoals het maatschappij wilt, is meestal niet altijd makkelijk. Je wordt al gauw vergeleken met een ander of je wordt gauw gecompenseerd met een andere. Vergelijking met een ander wil je helemaal niet. Je wilt jezelf blijven en jezelf kunnen zijn, waar dan ook en met wie je ook bent!

Als er nou een regels zou bestaan, dat iedereen maar ook echt iedereen alleen maar parttime moet werken. Fulltime werken is dan verboden! Parttime werken? Waarom?

- tegen werkloosheid
- meer vrije tijd
- andere leuke dingen erbij kunnen doen
- sociale leven
- rust
- niet meer willen en hoeven willen
- elkaar gunnen en genieten
- iedereen gelijke kansen krijgen
- minder stress
- er wordt meer gelachen en gewaardeerd
- bewuster leven
- van kleine dingen kunnen genieten ipv meer grote dingen willen
- minder ziekteverzuim!
- minder BURN-out

Dat zou toch goed kunnen zijn. Misschien geldt dat niet voor iedereen, vooral als je nog heel erg jong bent en je wordt mee gesleurd door de maatschappij dat je die en die en die en die en die MOET bereiken, maar eigenlijk op ten duur, jij ouder wordt, ga jij beseffen 'what f*ck ben ik er mee bezig'... en dan moet je weer opnieuw beginnen, herontdekken, je relatie opnieuw opbouwen, jezelf verwerken, veranderen of accepteren. Zoeken naar rust en meer blijdschap in je leven.

Geloof me, het is eenmaal zo! Burn-out bestaat niet zomaar. Mensen werken als een tredmolen. Doorgaan, doorgaan en doorgaan! Voor wat? VOOR NADA DA PANNA!

Je zal wel denken, 'nee, dat gebeurt niet bij mij' , dat kan, als jij op tijd je balans weet te vinden en je hebt goeie basis meegekregen van huis uit, ja, waarom niet! Dan ben je heel goed bezig voor jezelf. Maar sommige hebben dat niet van huis uit meegekregen. Het is eenmaal zoals het is.

Ik hoop voor vele carrière jagers dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik zie zoveel dingen gebeuren, waar men steeds in hetzelfde cirkel blijft doen, zelfde fouten maken en zelfde lessen krijgen, het is zo apart. Er zijn zoveel boeken geschreven, maar men leert pas, zodra ze zelf hebben meegemaakt en beter kunnen relativeren in een ander. En dan heb je een O-moment. Ik was ook zo hoor. Je wordt van huis uit gestimuleerd gewoon hard te werken aan je studie, hard te werken voor geld en niet zeuren en doorgaan. Ziek? Wat is ziek? Niets ervan, gewoon doorgaan. Je denkt altijd dat de wereld niet zonder jou kan, wat blijkt, de wereld draait door, met of zonder jou. Zo is het gewoon.

Iedereen is vervangbaar in het bedrijf, maar niemand is uniek zoals ieder persoon. Vergelijking jezelf met een ander is niet goed voor je zelfvertrouwen. Het zou je een boots geven, maar jij hebt ook een ander inzichten in het leven, andere eigen ideeën, andere smaken, andere gedachten. Dus waarom zou je zelf vergelijken met een ander? Je ego streeft je naar die ene 'bevestiging' dat jij de beste wilt zijn. Geloof me, je kan beter 'UNDERDOG' zijn. Daar zul jij meer uitstralen. Maar goed, ieder voor zich, ieders z'n ding. Doe zelf wat jij denkt dat het jou gelukkig maakt.

't Leven is soms onvoorspelbaar, ongrijpbaar, onhandelbaar, soms kan je ervoor kiezen, om gewoon door het leven je laten verrassen. Laat je dagelijks gewoon verrassen. Verwacht niets, eist niets, verlang niets, focus alleen op goede dingen en laat los. Laat het leven dat ene cadeautje naar jou brengen. Het hangt van jezelf af, hoe jij die 'pakket' aanneemt en ontvangt. En hoe je het uitpakt. Ik moet ineens denken aan die tekenfilm, die smurfjes. Die ene smurf die altijd een cadeau komt brengen en zodra je uitpakt, barst de 'bom'. En als die' bom' uitbarst, hoe reageer jij dan? Neem je het aan zoals het is, of gooi je het weg of ga je er wat mee doen? Dus het hangt van jou af, wat jij ermee doet. Is all up to you!

Komende paar weken, zou ik waarschijnlijk alleen maar hebben over balans vinden in je leven. Ik ben geen expert en heb er niet voor gestudeerd, maar ik schrijf alleen wat ik ervaar. Dus oordeel niet, bekijk het objectief en probeer je te relativeren. Mocht jij zelf ook een idee hebben of wat jou ervaringen zijn, wees dan niet bang om te delen. Anoniem of niet, maakt niet uit. Als jij op dit moment mijn bericht aan het lezen bent, is er een reden waarom. Soms is het soort van een boodschap, een wake up call of je zult denken, 'wat schrijf je ze nou over? ' dat kan! Geen probleem.

Paar dagen geleden schreef ik ook over de balans vinden in je leven en nou vandaag weer. Zodoende, alvast een vooraf boodschapje, het zou een rol kunnen spelen en op dit moment ben ik er bewust mee bezig. Naarmate je ouder wordt, al voel ik me dat niet zo, ga je toch steeds meer beseffen wat je het liefst wilt. En wat je niet wilt, wil ik er niet mee aan denken. Dus focus nogmaals alleen op de dingen die jij graag wilt ontvangen en wees dankbaar voor elke gelegenheid en een 'cadeau' van die smurf....


A.s. donderdag heb ik een gesprek en ik wens van harte dat die uit mag komen. Dus wie weet, mag ik die 'cadeau' mooi ontvangen en met dankbaarheid mijn doel bereiken!

Nieuwe dag, nieuwe kansen, nieuwe inspiratie. Soms heb je het even niet, dan niet. Morgen weer een dag!

Liefs!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!