About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 20 mei 2014

Elke dag blijf je wensen

tot je je eigen doel hebt bereikt. Een concrete duidelijke doel. Iets beters willen doen zijn geen concrete doelen. En soms moet je niet in een groot denken, maar juist soms in het klein en met baby stapjes ga je steeds op vooruit. Uiteindelijk zul je wel je doelen bereiken, hoe dan ook. Zolang je maar gelooft dat het komt en voelt.

Ik focus me iedere dag op iets wat ik heel graag wil. En focus me niet op de niet-dingen-die-ik-niet-wil. Ik probeer daarbij ook mijn emotie van de-niet-willen los te laten en me niet mee bezig houden.  Zodra je steeds bewust en focus blijft, zul je gauw je doelen bereiken. Met concrete duidelijke taal, precies wat jij wilt. Iets beters worden en beters willen is gewoon heel iets anders.

Helaas hou ik me te veel bezig met mijn werk, wat ik eigenlijk helemaal niet wil. Maar ik weet wel hoe ik me voel en ik kan er niets aan doen om daarmee bezig te houden, maar daarom als ik onderweg naar me werk ga of terug naar huis reis, dan luister ik altijd naar een positieve affirmaties van Louise L. Hay. Allerlei duidelijke positieve affirmatie begeleidt mijn gedachten ergens anders naar toe. En dan hou ik me niet meer bezig wat er op het werk was gebeurd of het was weer zo'n rot rit van hier tot Tokio (klote NS)

Maar goed, uiteindelijk kom je toch wel op je bestemming terecht, maar er naar toe reizen, naar iets wat je eigenlijk niet zou willen, dat maakt je moe. Je krijgt er geen positieve energie van. Dus je bent constant moe en je doet dingen tegen je zin. Maar goed, er moet rekening betaald worden en je wilt ook gewoon je ding kunnen doen en lekker van kunnen genieten.

Maar zoals nu, moet ik me niet bezig houden, ik zou het nu los moeten laten en me focussen op iets anders wat wel werkt. Elke dag als ik de deur uit ga, dan wens ik hardop wat ik heel graag wil en dan vergeet ik die negativiteit. En ja, als ik er eenmaal ben, dan concentreer ik me gewoon op het werk, wat gedaan moet worden en daarna zie ik het wel weer. Soms is het goed om gewoon keus te maken, beslissing te nemen, want elke dag kan je leven anders zijn. Laat je gewoon verrassen.

Dus als je iedere dag kan opstaan, kan je alsnog ervoor kiezen, hoe jij je dag wilt hebben. Als jij meteen begint met geklaag en negativiteit, dan zul je hele dag zo ervaren. Natuurlijk heb je je lot niet altijd in de hand. Natuurlijk wil je dat je elke dag happy en vrolijk naar je bestemming gaat of gewoon lekker thuis wilt zitten en je ding doen. Maar goed, je bent er nu eenmaal en opgeven heeft geen zin. Het is een opstapje naar je andere doelen en blijf nogmaals geloven dat het komt. Jouw Universum zorgt goed voor jou.

Soms heb ik van die dagen dat gewoon niet lekker loopt, maar goed, dat zal wel een reden voor zijn en je leert ervan of je denkt ' morgen weer een dag' ..THANK GOD...
Wat ik je hiermee wilt zeggen, als jij je dag vandaag niet hebt gehad, maakt niet uit, het is niet dat je ineens een slechte leven leidt, nee, je hebt gewoon een slechte dag. Dat is heel wat anders en andere conclusie waar je uit kan trekken. Dus je emotie hoeft niet zo vergroot te worden en het is onnodig energie, dat je verspilt.

Als ik thuis kom, kom ik altijd pisnijdig thuis, moe, kapot, alsof ik de hele dag marathon heb gelopen, iedere dag eigenlijk, maar als je ziet, dat je vriend lekker heeft gekookt of hij kijkt je aan met een glimlach. Of je ziet je kinderen blij worden als je binnen loopt, of je vrouw heeft lekker gekookt en komt met een leuke verhalen. Weet je, die tijd dat je binnen komt is ook heel belangrijk voor je. Dat moet je niet vergeten. Als je je werk meeneemt, heeft dat ook invloed op je privé leven en dat wil je niet.

Balans houden in je gezinsleven en je werk leven moet apart gescheiden zijn en laat je niet gek maken door iets waar je gezin niets aan kan doen. Behalve dat ze je zullen steunen en luister oren kunnen zijn. En kinderen die alleen maar liefdevolle zonder moeite aandacht van je willen, dat zijn echt veel belangrijker dingen en daar doe je het eigenlijk voor. Dus weet niet meteen hopeloos, het is een proces en morgen weer een dag, dat wel goed loopt.

Blijf in jezelf geloven dat het goed komt. Aan alles komt een einde, dus er staat niets vast, behalve dat jij je zo laat voelen, alsof het voor altijd zo is, dan trek je het zelf aan en heb je zelfmedelijden en dat wil je ook niet. Laat het niet zover komen dat je als een slachtoffer voelt. Bewuster leven en dingen bereiken in je leven, geniet je ook meer met wat je hebt en je zult zien dat er een heel andere wereld voor je open gaat. En je zult ook andere inzichten krijgen.

Begin met dankbaarheid, geniet van kleine dingen, leef bewust en wees lief en aardig voor jezelf. Meer niet. En kijk niet meer naar hoe andere met hun leven bezig houdt. Iedere is anders. Iedereen heeft een andere achtergrond en jij hebt jouw ding en jij moet gewoon lekker met je eigen leven bezig houden en dingen doen die je leuk vindt en waar jij blij van wordt. Vanaf nu vergelijk jezelf niet meer met een ander. Je kan wel neutraal gewoon toekijken, iets waar je ook van kan leren, of van iets wat je juist helemaal niet wilt zijn. Maar het is vooral ook erg belangrijk. BLIJF BIJ JEZELF!

Dus blijf focus op leuke dingen en op dingen die je weet wat je WEL wilt en laat die andere los. En als je eenmaal gewenst hebt, vertrouw erop dat het naar je toe komt en voelt dat het er al is!

Ik wens je een heerlijk fijne dag en smeer je goed in!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!