About me

Mijn foto
Simpel mens, maar met 'complicated' mind.

dinsdag 13 mei 2014

Balans in je leven....

houden. Hoe doe je dat? En hoe wil je dat doen, als je geen keus hebt op dit moment. En dat je jezelf maar even voor de credit moet nemen. Tegenwoordig heb je niet de luxe om te kiezen wat je wilt, maar als jij wel blijft geloven dat er is, dat het echt komt, dat je er naar toe werkt, zul GIJ vinden, wat je zoekt. Vaak begint het al bij de proces. De eerste stap dat je zet, brengt het al in de werking. De universe heeft jou gehoord en je wensen gaat uitkomen. Op de goede manier dan.

Ik zelf zou graag parttime willen werken. Parttime buitenshuis en parttime binnenshuis werken. De ene betaalt mijn rekeningen en andere behoeften en die andere haal ik meer voldoening en positieve inspiratie uit, iets wat nuttig is om te doen en dat werken niet meer werken is, maar meer je hobby. Het zal me geen moeite kosten om te 'werken' of hobby-en.

Gewoon ergens zorgeloos zonder hoofdpijn en stress aan het werk, met plezier, klein beetje uitdaging en doen waar ik goed in ben, waar ik goed word beloond en gewaardeerd. (te veel gevraagd?) En de andere parttime is mijn blogging time. Ik zou gewoon wat vaker op stap gaan en mensen leren kennen, van de omgevingen iets kunnen leren en daarmee delen op het blog. Het kan over alles zijn. Ik wil geen lifestyle noemen maar het LEVEN.

Als jij balans in je leven hebt, je weet je grenzen en je weet wat je WEL wilt en daar focus je op, zul je alleen maar zo succesvol zijn en zoveel voldoeningen krijgen, waardoor je niet eens beseft, hoe groter en waardevol jij bent gegroeid naar jezelf toe en voor een ander. Dat is toch wat iedereen wilt? In het verleden was ik echt een carrière wolf, ik wilde dolgraag groeien en meer ontwikkelen, maar uiteindelijk is er niet veel van gekomen. Ik ben meer en te erg op mezelf gesteld en ik kan best in mijn eentje zelfstandig werken en als het nodig is, ook samen werken. Ik was zo gedreven en gaf alles wat ik had, misschien iets te veel van het goede, het verklaart niet voor niets waarom ik 2 keer burnout heb gekregen en dat wil ik niet meer, ook niet voor dit bedrijf.

Het is 1 of ander manier, ben ik er niet volledig mee eens, hoe ze te werk gaan, ik ben totaal anders ingesteld, maar ik kan wel mijn verstand op werk-modus zetten en denk ik er niet te veel over na. Ik doe mijn werk, klaar, tot 6 uur, opzouten. Snel naar huis en maar hopen dat de treinen gewoon op tijd rijden. Uiteindelijk doet iedereen voor de poen, maar wat ik nu zie, is dat mensen te veel geven, dan ze ontvangen. En ik zie het al gebeuren. 1 voor 1 gaan ze onderdoor. Het is allemaal te overdreven. De wereld draait door zonder of met jou. Dus ook het bedrijfsleven. Als de sterke schakel op ten duur toch helemaal klaar mee is, dan zult ze verder kijken en valt het hele team in duigen. Je kan iemand niet te lang vasthouden. maar je moet ook niet te ver vooruit denken. Misschien wel op de zakelijk gebied, maar niet je geestelijk.

Op zakelijk gebied wil ik me wel iets meer verdiepen en op een plek blijven waar ik mij tot pensioen kan blijven werken. Of vastigheid in ieder geval. Zekerheid heb je nooit in het leven, maar vertrouwen op jezelf is er altijd. Liefde en vertrouwen naar jezelf toe, hou je het langst vol. En stoppen met twijfelen aan jezelf. Doe leuke dingen en hou je minder bezig met dingen die voor later zeer onbelangrijk zullen zijn. Maar heb geen spijt van je keuze, bij iedere nieuwe keuze heb je gewoon gedaan met gedachten daarachter, al was het misschien niet de eerste beste keuze, maar je kan er wel wat van uithalen.

Niets komt zomaar naar je toe, tenzij je op dat moment op de juiste tijd en plek zit, wel. Dan is het je gewoon gegund! Als je op dit moment toch niet de keuze hebt, probeer dan toch iets kleins te beginnen voor jezelf. Een goeie afleiding van iets doen waar jij goed in bent, het maakt niet uit wat. Iets creatiefs, waardoor je hersenspinsels blijven werken en inspireren.

Niets voor niets is er een sportschool - fitness centra's - hobby dingen - creatieve dingen open en volop aanwezigheid, maar natuurlijk kosten die dingen ook geld, maar als je zelf beetje creatief bent, heb je denk ik niet veel nodig. Door kleine creatieve dingen te verzinnen, bespaar je al een hoop geld, maar je geniet meer van wat je doet. Lijkt mij. Ik ben bijvoorbeeld goed in dingen restylen. Ouwe kleding in iets nieuws maken, maar de laatste tijd heb ik beetje verwaterd. Ik kreeg geen inspiratie om wat te doen, dacht alleen maar aan baan vinden, maar zoals nu, kan ik het wel doen en heb ik geen excuus. Maar er moet wel iets zijn om iets leuks van te maken, natuurlijk.

En daarom schrijf ik ook dit blog. Het is gewoon mijn ding. Ik heb niet altijd een vriendin nodig om mijn hart te luchten, tenzij het noodzaak is, weet ik wel bij wie ik moet zijn. Maar het is al fijner dat je het zelf kan oplossen en relativeren. Door terug te lezen, wat je hebt geschreven, bekijk je het van afstand ernaar toe en misschien dat je je gedachten op andere manier kan omzetten.

Maar balans houden in je leven is zeer belangrijk. Zelf als je een zware fysieke werk doen, moet je ook buitenshuis iets sportiefs lichamelijke krachttraining uitoefenen, want anders hou je het niet vol. Mensen zoals ik lopen de hele dag, het is hardlopen hele dag, soms sta je stil, maar zitten doe je allen als je pauze hebt. De rest van de dag sta je en voor mensen die de hele dag moet zitten, die gaan dan opstaan wanneer ze pauze hebben, of ze loopt even naar de wc, koffie pakken of maak een praatje of moet naar een andere afdeling lopen, maar buitenshuis moeten ze ook meer gaan bewegen, anders krijg je een platte kont!

Dus met alles en al, is voor jezelf het belangrijkst, goed voor jezelf te zorgen. Denk om je geestelijke gezondheid en je lichamelijk gezondheid. Zonder die 2 kunnen we niet onze dingen doen. Dus wees zuinig op jezelf en besteed wat meer aandacht aan jezelf. De wereld/ de bedrijf draait door met of zonder jou. En niets is blijvend. Dus doe waar jij gelukkig bij voelt!

Zo dit was het beetje wat voor mij in balans houdt en natuurlijk zullen er vele andere dingen zijn, maar als jij wat te delen hebt, graag.

Wens je een goede dag!

Liefs! Ik doe me best!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wees niet bang om een reactie of een bericht achter te laten, ik zal je niet bijten en wie weet kunnen we van elkaar iets leren. Fijne leesvoer!